جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد شمس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد، اخلاص را شرط تاثیرگذاری اعمال دانست و تصریح کرد: انسان باید در همه امور اخلاص داشته باشد تا بتواند به سعادت برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، امروز در درس اخلاق، در مدیریت حوزه علمیه یزد، گفت: خداوند در آیات 56و 57 سوره حج می فرماید:«الْمُلْكُ يَوْمَئِذٍ لِلَّهِ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ وَ الَّذِینَ کَفَرُوا وَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا فَأُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِینٌ  / حکومت و فرمانروائى در آن روز از آن خداست و میان آنها داورى مى کند کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده اند، در باغ هاى پر نعمت بهشتند و کسانى که کافر شدند و آیات ما را تکذیب کردند، عذاب خوار کننده اى براى آنهاست!» در این آیه منظور از روز خدا همان روز قیامت است که خداوند بین بندگان خوب و بد خود داوری می کند و کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند به بهشت وارد می شوند و برای ورود به بهشت هر دو خصلت ایمان و عمل صالح را باید در خود داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه یزد تصریح کرد: ایمان و عمل صالح هر کدام به تنهایی فایده ای ندارد. مانند برخی از شاهان که حرم ائمه(ع) را هم ساختند و توسعه دادند. این کار شاید اجر دنیوی داشته و یا باعث عاقبت به خیری آنها شود، اما چون ایمان نداشتند فایده چندانی برایشان ندارد.

وی در ادامه افزود: همچنین در آیات 56و57 سوره حج که ذکر شد، چرا خداوند می فرماید آن روز از آنِ خداوند است؟ جواب این سئوال این است که در آن روز همه می فهمند که اداره همه امور در دست خداوند می باشد، اکنون در دنیا برخی خود را بزرگ می پندارند، اما در آن روزی که خداوند به آن وعده داده، یقین پیدا می کنند که خداوند متعال فرمانروای زمین و آسمان است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطر نشان کرد: خداوند در 58و59 نیز می فرماید«وَالَّذِینَ هاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ ماتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللّهُ رِزْقاً حَسَناً وَ إِنَّ اللّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرّازِقِینَ و لَیُدْخِلَنَّهُمْ مُدْخَلاً یَرْضَوْنَهُ وَ إِنَّ اللّهَ لَعَلِیمٌ حَلِیمٌ / و کسانى که در راه خدا هجرت کردند، سپس کشته شدند یا به مرگ طبیعى از دنیا رفتند، خداوند به آنها روزى نیکویى مى دهد که او بهترین روزى دهندگان است. خداوند آنان را در محلى وارد مى کند که از آن خشنود خواهند بود و خداوند دانا و بردبار است.»

مدیر حوزه علمیه یزد در پایان، اخلاص را شرط تاثیرگذاری اعمال دانست و تصریح کرد: انسان باید در همه امور اخلاص داشته باشد تا بتواند به سعادت برسد.

 

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha