پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
جلسه هماهنگی هفتمین دوره مسابقات قرآن طلاب

حوزه/ جلسه هماهنگی کارگاه های آموزشی و محفل انس با قرآن، هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن طلاب کشور، در کاشان برگزار شد

حجت الاسلام محمد جعفر محمدی، دبیر اجرایی هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن طلاب، در حاشیه این جلسه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  دلیل اصلی برگزاری این دوره از مسابقات در کاشان را به خاطر سبقه تاریخی و دینی این منطقه و همچنین برخورداری ازحوزه های علمیه بسیار مطلوب عنوان کرد وافزود: وجود  مرقد مطهر حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) درمشهد اردهال از دلایل مهم برگزاری این مسابقات در کاشان می باشد .

وی با بیان  این که طلاب پس از موفقید در مراحل مدرسه ای و استانی وارد مرحله کشوری شده اند، ادامه داد:  این دوره از مسابقات کشوری در رشته های حفظ 10 ، 20و30 جزء، تحقیق و ترتیل با حضور قاریان، حافظان  و اساتید ممتاز کشوری برگزارمی گردد.

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان با اشاره به برنامه ها و كارگاه هاي جنبي دانش افزایی، خاطرنشان کرد کارگاههای جنبی این مسابقات از فردا جمعه ششم تا دوازدهم آبان با حضور اساتید برجسته در زمینه مهارت های بیان، پیشگیری ازآسیب های اجتماعی با محوریت قرآن، مشاوره خانواده ، سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند قرآنی و تغذیه از منظر قرآن  شروع می شود .

حجت الاسلام محمدی، برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد و مدارس علمیه  شهرستان کاشان  با حضور یک حافظ ، قاری و کارشناس قرآنی را از دیگر برنامه های جنبی این مسابقات عنوان کرد.

برپایه این گزارش، در این جلسه همچنین، نمایندگان مدارس علمیه منطقه کاشان نیز هرک دام با ارائه نقطه نظرات خود راهکارهای مناسب را جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن این دوره از مسابقات قرآنی ارائه دادند.

شایان ذکراست، هفتمین  دوره مسابقات سراسری قرآن حوزه های علمیه کشور از سیزدهم تا پانزدهم  آبان ماه، در بارگاه ملکوتی حضرت سلطان علی بن محمد باقر (ع) کاشان برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha