سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محمد بادپا

حوزه/ جزئیات دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران که به همت دارالقرآن امام علی(ع) در حال برگزاری است، توسط دبیر اجرایی این مسابقات تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، محمد بادپا، پیش از ظهر امروز شنبه 27شهریور، در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران که به همت دارالقرآن امام علی(ع) و در سالن همایش های مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر(سرچشمه) تهران برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته حدود 2 هزار و ۳۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کردند، اما امسال تعداد متسابقان دو برابر شد.

وی با بیان این که با برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، این مسابقات با شیوه ای مطلوب و مناسب برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مسابقات در 7 رشته و در ۹ سالن مجزا برگزار خواهد شد که امروز  در هشت رشته باهم به رقابت می‌پردازند؛ همچنین رقابت رشته قرائت و ترتیل از فردا، ۲۹ شهریورماه آغاز خواهد شد.

مدیر اجرایی دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآ‌ن‌ امام علی(ع) اظهار کرد: رضابت متسابقان در رشته حفظ کل در تالار گفت‌وگو و رشته حفظ ۲۰ جزء در محل یادمان شهدا سرچشمه برگزار می‌شود.

بادپا اضافه کرد: اما مسابقات در رشته‌های حفظ ۱۰، ۵ و ۲ جزء به صورت همزمان اما هر کدام در دو سالن مجزا برگزار می شود و این اقدام به دلیل حجم بالای شرکت‌کنندگان انجام خواهد گرفت.

این فعال قرآنی اضافه کرد: رشته حفظ ۱۰ جزء از حروف «الف» تا «شین» در مسجد و از حروف «صاد» تا «یاء» در سالن پشت مسجد برپا خواهد شد.

وی افزود: همچنین رقابت در رشته حفظ پنج جزء از حروف «صاد» تا «یاء» در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر و از حروف «الف» تا «شین» در سالن جلسات در بدو ورود انجام می‌گیرد و مسابقات در رشته‌های حفظ دو جزء در دو سالن مجزا در سالن علمی ـ کاربردی از حروف «الف» تا «شین» و در کتابخانه از حروف «صاد» تا «یاء» برگزار خواهد شد.

بادپا تصریح کرد: در هر کدام از سالن رقابت‌ها، فردی به عنوان مسئول فنی در نظر گرفته شده است که او رابط میان داوران و متسابقان است که در صورت بروز هر گونه مشکل و سؤالی می‌توان به آنها مراجعه کنند.

۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha