سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محمد انصاری

حوزه/ مدیرعامل دارالقرآن امام علی(ع) تهران گفت: این بانوان هستند که هنگامی که قرآن را فرا می‌گیرند به تمام فرزندان و بستگانشان آن را می‌آموزند، از این رو باید گفت که بانوان نقش مهمی در قرآن محور کردن جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، محمد انصاری، پیش از ظهر امروز شنبه 27شهریور، در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران که به همت دارالقرآن امام علی(ع)، در سالن همایش های مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر(سرچشمه) تهران، اظهار داشت: باید خدا را شکر کرد که قشر عظیمی از بانوان جامعه قرآنی در دهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل دارالقرآن امام علی(ع) شرکت کرده اند.

وی با بیان این که در این دوره از مسابقات پنج هزار و ۲۰۰ نفر از بانوان از سراسر کشور شرکت کرده‌اند، گفت: شرکت پرشور بانوان در این مسابقات نشان از آن دارد که قرآن در میان بانوان کشور رشد پیدا کرده و البته تعداد خواهران جامعه قرآنی بسیار بیشتر از این تعداد است.

مدیرعامل دارالقرآن امام علی(ع) تهران با اشاره به روایتی از حضرت رسول‌ اکرم(ص) «حملة القرآن عرفاء اهل الجنة / حاملان (همراهان) قرآن عارفان اهل بهشت هستند»، افزود: پیامبر اسلام(ص) در جای دیگر فرموده‌اند «أشرافُ اُمّتي حَمَلَةُ القرآنِ وأصحابُ الليلِ / اشـراف و بـزرگان امـت من حاملان قرآن و شب زنده دارانند».

انصاری اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) همچنین فرمودند «خَیرُکُم مَّن تَعَلَّمَ القُرانَ وَ عَلَّمَه؛ بهترین شما کسی است که قرآن را فرا گیرد و آن را به دیگران بیاموزد» که شما بانوان باید شامل این باشید.

وی با ارائه گزارشی اجمالی از تعداد متسابقات و هیئت داوران، عنوان کرد: تیم داوران در بخش بانوان، متشکل از ۴۵ نفر است که در ۹ سالن مجزا به قضاوت و داوری این دوره از مسابقات خواهند پرداخت.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) تهران افزود: همچنین از مجموع پنج هزار و ۲۰۰ نفر، ۵۰۵ نفر در رشته حفظ کل، ۵۲۵ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، هزار و ۱۷۵ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، هزار و ۳۴۶ نفر در رشته حفظ پنج جزء، هزار و ۲۷۸ نفر در رشته حفظ دو جزء و ۲۷۹ نفر نیز در رشته تحقیق و ترتیل حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه همه بانوانی که به حد نصاب نمره ۸۵ برسند به آنها هدیه عمومی قرآنی تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: این علاوه بر اهدای لوح و هدایا به نفرات اول تا پنج هر رشته است.

انصاری با تأکید بر این که تربیت فرزندان در جامعه بیش از آقایان برعهده بانوان است، افزود: این بانوان هستند که هنگامی که قرآن را فرا می‌گیرند به تمام فرزندان و بستگانشان آن را می‌آموزند.

مدیر دارالقرآن‌ امام علی(ع) تهران بیان کرد: شما پرچمداران قرآنی کشور اسلامی هستید و امیدواریم همه در جامعه اسلامی به دست شما بانوان، قرآنی شوند، چون شما حاملان قرآن هستید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha