سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مهدی قره شیخلو

حوزه/ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به این که برای توسعه فعالیت‌های قرآنی راهی جز مشارکت مردم نیست، گفت: افرادی که دارای توانایی و تمکن مالی هستند در عرصه توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در کشور نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مهدی قره‌شیخلو، امروز شنبه 27شهریور در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران که به همت دارالقرآن امام علی(ع) و در سالن همایش های مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر(سرچشمه) تهران برگزار شد، اظهار داشت: دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران، از بزرگترین رقابت های قرآنی در کشور است.

وی با بیان این که این مسابقات با حمایت بخش مردمی برگزار می‌شود، گفت: اگر می‌خواهیم فعالیت‌های قرآنی در کشور به سروسامان خوبی برسد، راهی نداریم، جز اینکه خود مردمی که دارای توانایی و تمکن مالی هستند برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در کشور تلاش کرده و در این عرصه نقش آفرین باشند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه ۱۰ سال از برپایی این مسابقه در کشور می‌گذرد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات بیش از پنج هزار نفر در بخش بانوان شرکت کرده‌اند که اگر مشغله نبود، تعداد بیشتری در این مسابقات در بخش بانوان حضور پیدا می‌کردند که این حکایت از تعداد بالای بانوان قرآنی دارد.

قره‌شیخلو بیان کرد: نمونه‌هایی از این امور باید در طول سال در کشور و به طور فراوان انجام شود، فعالیت‌های خوبی از جنس مردمی در کشور برپا می‌شود، اما جای اینگونه برنامه‌ها خالی است.

این قاری بین‌المللی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام هستیم، بیان کرد: نزدیک به صد هزار هیئت مذهبی طی ایام محرم در کشور فعال هستند که جای برنامه‌های قرآنی در این هیئات خالی است و اگر یکی از موضوعات و برنامه‌های این هیئات به بحث قرآن اختصاص پیدا کند آن هنگام است که نزدیک به صد هزار مرکز قرآنی در کشور خواهیم داشت.

وی افزود: چه بهتر است که در شب عاشورا و در کنار برپایی مراسم سوگواری و مصائب حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، هیئت‌های مذهبی اقدام به برپایی جلسات ختم قرآن به یاد قرآن‌خوانی امام حسین(ع) و یارانش داشته باشند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: ان شاء الله برپایی این گونه فعالیت‌ها به ارتقا فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور کمک کند و امیدواریم این امر، به الگویی برای دیگر افرادی که تمکن مالی دارند تا در موضوع قرآن ورود پیدا کنند، تبدیل شود.

قره‌شیخلو ادامه داد: برپایی مسابقات قرآن، بخشی از توسعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور است و در کنار آن باید به برپایی جلساتی در زمینه گسترش مفاهیم و تفسیر قرآن و فضاسازی قرآنی ... توجه شود تا مقدمه‌ای برای انس بیشتر با مفاهیم قرآن و عمل کردن به دستورات قرآن در زندگی مهیا شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پایان عنوان کرد: امیدواریم که زندگی و عملکرد قرآنی داشته باشیم؛ چرا که در قیامت به عمل قرآنی نمره داده می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha