پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سمیع الله مردان- تبلیغات اسلامی آران و بیدگل

حوزه/ حجت الاسلام مردان بر لزوم ارتقا و تقویت کارکردهای مساجد در عرصه پدافند غیرعامل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت‌ الاسلام سمیع الله مردان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: اسلام در بدو سازمان دهی دینی خود، تأسیس مسجد به‌عنوان سنگر توحیدی و مرکزی برای تجمع عمومی مسلمانان را در اولویت قرار داد.

وی، مسجد را اساسی ترین پایگاه وحدت بخش مسلمانان از ظهور اسلام تاکنون برشمرد و خاطر نشان کرد: نقش سازنده مسجد در تعلیم و تربیت، ارائه آموزش های دینی، قرآنی و حتی نظامی در راستای دفاع از سرزمین های اسلامی در طول تاریخ انکارناپذیر است.

این فعال فرهنگی یادآور شد: این مکان مقدس با ویژگی های خاص خود و مقبولیت عامی که دارد، بهترین فضا را برای عملیاتی کردن و استمرار پدافند غیر عامل فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام مردان، بر لزوم ارتقا و تقویت کارکردهای مسجد در عرصه پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: پدافند غیر عامل، بستر سازی فرهنگی برای مقابله با دشمن و آماده سازی روانی جامعه برای ناکام سازی دشمن در تهاجم به کشور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، با تاکید بر اینکه سیاست های پدافند غیر عامل باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطر نشان کرد: مساجد مهم ترین پایگاه های وحدت و یکپارچگی جامعه‌ی دینی است، لذا نقش این مکان مذهبی در جنگ نرم، مصون سازی و پایداری کشور در برابر تهدیدهای دشمن بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی، نقش عناصر انسانی را در فرآیند آموزش و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل مهم ارزیابی کرد و افزود: مسجد، مجموعه غنی از عناصر انسانی است و خطبا، وعاظ، مبلغین و ائمه جماعات با استفاده از تریبون تبلیغی خود می توانند در راستای بسط و ترویج فرهنگ پدافند غیر عامل به نقش آفرینی بپردازند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha