چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله نمازی-دیدار رئیس کمیته امداد کشور

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر ضرورت خدمت رسانی گسترده به محرومان تاکید کرد و گفت: قبل از انقلاب ثروت مردم ایران صرف انگلیسی ها و آمریکایی ها می شد، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی این ثروت صرف نیازمندان و آبادانی کشور می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، عصر امروز در دیدار با مهندس پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، این نهاد را یادگار امام(ره) خواند و گفت: خدمت رسانی کمیته امداد به محرومان و نیازمندان از ارزش ویژه ای برخوردار است.

عضو خبرگان رهبری، بر ضرورت ایجاد نهضت خدمت رسانی  به محرومان تاکید کرد و افزود:  قبل از انقلاب ثروت مردم ایران صرف انگلیسی ها و آمریکایی ها می شد، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی این ثروت صرف نیازمندان  و آبادانی کشور می شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: به منظور حفظ جایگاه و کرامت ذریه رسول خدا(ص) و کمک به  نیازمندان سادات کاشان در زمینه بیماری های صعب العلاج، جهیزیه ، تحصیل و ... صندوق ذریه طبیه حضرت زهرا (س) در این شهرستان تاسیس  شده است.

وی به نگاه ویژه حضرت امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری به منطقه کاشان اشاره و خاطرنشان کرد: درسطح کشورهیچ شهرستانی  غیر از کاشان، نماینده مستقیم ولی فقیه ندارد و این مسئله نشانه جایگاه این شهرستان است.

آیت الله نمازی، احداث زائر سراء در مشهدالرضا(ع) را یکی دیگر از امتیازاتی دانست که مقام معظم رهبری همانند استانها، به این شهرستان عنایت داشته اند و اظهارکرد : با توجه به این که حوزه علمیه کاشان در گذشته زیر نظر استان اصفهان بود، با تدبیر و توصیه مقام معظم رهبری به شورای عالی حوزه های علمیه، حوزه کاشان مستقل شد .

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: همان طور که مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف به کاشان توجه ویژه ای دارند، دولت و دیگر نهادها هم باید رویکرد ویژه به این شهرستان داشته باشند  .

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به ظرفیت بسیار بالای علمی حوزه علمیه کاشان اشاره  کرد و یاد آورشد: وجود بیش از دو هزار و 800 طلبه و  20 مدرسه علمیه و مجاورت کاشان با شهر مقدس قم، نیازمند نگاه ویژه مسئولان به این حوزه می باشد.

فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این دیدار به قابلیت و ظرفیت های  بسیار بالای کاشان اشاره کرد و گفت:  وظیفه می دانیم که  برنامه ها را مطابق با ظرفیت های کاشان تنظیم کنیم .

سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل درمجلس شورای اسلامی نیز مشارکت مردم کاشان در کارهای خیر و عام المنفه در سطح کشور را کم نظیر دانست و گفت: اکثر بیمارستان ها، مدارس و فضای آموزشی کاشان را مردم خیر ساخته اند .

وی از کاشان به عنوان یک شهر کارگری که نیازمند توجه ویژه کمیته امداد امام خمینی(ع) نسبت به این قشر جامعه می باشد، نام برد و خاطرنشان کرد: جمعیت 60 هزار نفری کارگری بومی و20 هزار کارگر مهاجر نیازمند توجه بیشتر است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل درمجلس شورای اسلامی همچنین خواستار ارتقاء اداره کمیته امداد این شهرستان به اداره کل شد.

حسین حیدریان، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این دیدار به مراجعات زیاد نیازمندان به نمایندگان مردم در شورای این شهر اشاره کرد وافزود: با توجه به این که بیش از 60 مرکز خیریه در کاشان وجود دارد، تمام توان خود را برای ساماندهی این مراکز بکار گرفته ایم .

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha