پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام راشد یزدی

حوزه/ حضرت علی(ع) می فرماید:«گناه نکردن بهتر از توبه کردن است» و این امر نشان می دهد که در اسلام به تهذیب نفس بسیار توجه می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی، در هشتمین روز مراسم پر فیض زیارت عاشورا که در خانه آل سین کاشان  برگزار شد، اظهار کرد: فجایعی که در روز عاشورا روی داد انسان را به فکر وادار می کند که چگونه شخصی می تواند این همه سنگ دل و بی رحم باشد که با آل الله چنین رفتار کند.                                                         

 وی با بیان اینکه گناه قلب انسان را سیاه می کند، تصریح کرد: اثر گناه به گونه ای است که تکرار آن آینه صاف دل را مکدر کرده و از آن سنگ می سازد و مقدمه ای برای گناهان دیگر می شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: حضرت علی(ع) می فرماید:«گناه نکردن بهتر از توبه کردن است» و این امر نشان می دهد که در اسلام به تهذیب نفس بسیار توجه می شود                                         

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به اینکه عابدترین مردمی کسی است که آنچه خداوند حرام کرده، گرد آن نگردد، خاطر نشان کرد: چشم پوشی و گناه نکردن بالاترین عبادت است و خویشتنداری از گناه نیز تاثیر زیادی بر روح و روان انسان دارد          .

وی تاکید کرد: زمانی که شخص به کدورت دل مبتلا شود صداقت و ایمان او نیز از بین می رود و خداوند شادی را از دلش می برد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha