جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قانون

حوزه/ معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه یزد در راستای ارائه خدمات حقوقی به طلاب، دفتر مشاوره حقوقی را راه اندازی کرد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با اشاره به اهمیت ارائه مشاوره و مشورت در زمینه های مختلف مخصوصا امور حقوقی، گفت: امروزه یکی از ضررورت های جامعه مخصوصا برای طلاب آشنایی با امور حقوقی است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: در راستای ارائه مشاوره های حقوقی، معاونت امور طلاب و دانش آموختگان دفتری را به عنوان مشاوره حقوقی برای طلبه ها و روحانیون راه اندازی کرده است.

وی، «ارتقا سطح آگاهی حقوقی حوزویان و بهره مندی آنها از مشاوره حقوقی و وکالت»،«استفاده مناسب از ظرفیت های حقوقی مجامع حقوقی»،«توسعه و نهادینه کردن فرهنگ تفاهم در بین حوزویان»،«پیشگیری از تشکیل پرونده حقوقی در موارد غیر ضروری و جلوگیری از آسیب ها»،«جلوگیری از نشر اسرار شخصی و دعاوی خصوصی حوزویان»،«کاهش اطالعه دادرسی نسب به دعاوی حوزویان و هزینه های مربوط به آن»،«تکریم حوزویان و خانواده های آنان و کاهش مشکلات و دغدغه های فکری و ایجاد آرامش نسبی نسبت به جامعه هدف» را از اهداف راه اندازی دفتر مشاوره حقوقی اعلام کرد.

حجت الاسلام حسینی راد افزود: ارائه خدمات، مشاوره حقوقی و  معاضدت و اقدام حقوقی صورت می گیرد که مرحله مشاوره حقوقی آن به معنای استفاده از مشاوره حضوری کارشناسان حقوقی جهت ارائه راهنمایی پیشگیرانه و تنظیم دادخواست یا نگارش لایحه  دفاعی است و مرحله معاضدت و اقدام حقوقی، در صورت برطرف نشدن مشکل با مشاوره، با درخواست متقاضی ، وکیل می تواند برای پیگیری امر اقدام کند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha