جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

حوزه/ کارشناس مذهبی با بیان اینکه گره گشایی از کار مردم ثواب بسیار دارد، تاکید کرد: مردمداری، شرط موفقیت خدمتگزاران یک جامعه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم راشدیزدی در ششمین روز از آیین پر فیض زیارت عاشورا که در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار شد، اظهار کرد: هر انقلابی بر چهار عنصر مردم، پیشوا و رهبر، تشکل و تداوم استوار است.

وی با اشاره به آیه 128 سوره توبه گفت: در این آیه آمده است «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ یعنی "قطعا براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است‏ شما در رنج بيفتيد به [هدايت] شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است». در این آیه وقتی خداوند می خواهد پیامبر(ص) را معرفی کند تمام توجهش به مردم است و پنج مرتبه درمورد مردم تاکید می کند چرا که پیامبر(ص) از مردم، با مردم، برای مردم و در دلهای مردم است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه تنها راه ورود به قلب مردم مهربانی و مردمداری است، تصریح کرد: اگر اخلاق پیامبر(ص) خوب نبود نمی توانست مردم را مجذوب خود کند؛ بنابراین با مردم بودن و برای مردم بودن یکی از مولفه های موفقیت در هر جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین راشدیزدی ادامه داد: قبول کردن مسئولیت سخت و دشوار است، ولی خدمت به خلق بسیار ارزشمند است و باتوجه به اینکه امکانات دولتی کاهش یافته، توقع مردم افزایش یافته و تعادل برقرار کردن بین این دو امر، کار مشکلی است.

وی با بیان اینکه گره گشایی از کار مردم ثواب بسیاری دارد، تاکید کرد: وقتی مسئولان گره از مشکلات مردم باز می کنند، خداوند نه تنها به خود شخص عنایت دارد، بلکه به فرزندان آنان نیز عزت اجتماعی عطا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین راشدیزدی یادآورشد: افرادی که در فرمانداری، شهرداری و ... کار می کنند، وظیفه سنگینی بر عهده دارند و کار آنان مانند حضور در میدان جنگ است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha