پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی-بزرگداشت آیت الله واعظ زاده خراسانی

حوزه/ استکبار از جهل عده‌ای جاهل برای ضربه به اسلام استفاده می‌کند و داعش را به جان مسلمانان انداخته‌ و فتنه‌ای بزرگ را ایجاد کرده‌اند که در آن هم قاتل و هم مقتول "لا اله الا الله" و "الله اکبر" می گویند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، شب گذشته، در مراسم بزرگداشت آیت الله حاج شیخ محمد واعظ زاده خراسانی، در رواق کوثر حرم مطهر رضوی، با اشاره به مشی صحیح، فضایل اخلاقی، زیبایی‌های باطنی و تلاش این عالم بزرگوار در تقریب و وحدت جامعه اسلامی، گفت: آیت الله واعظ زاده نسبت به وحدت جامعه اسلامی حساسیت و تعصب پاکی داشتند و همواره تاکیدشان بر تقویت نقاط اشتراک جامعه اسلامی بود.

وی با تاکید بر اینکه اسلام دین مهربانی و رافت است، ادامه داد: متاسفانه استکبار از جهل عده‌ای جاهل برای ضربه به اسلام استفاده می‌کند. دشمنان ابتدا طالبان را ایجاد کردند، اما نتیجه نگرفتند، سپس القاعده را تشکیل دادند، اما باز هم به مقاصد شوم خود نرسیدند و حالا داعش را به جان مسلمانان انداخته‌اند و فتنه‌ای بزرگ را ایجاد کرده‌اند که در آن هم قاتل و هم مقتول "لا اله الا الله" و "الله اکبر" می­گویند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه آیت الله واعظ زاده خراسانی، دست‌های استکبار و دشمنان اسلام را در اختلافات جامعه اسلامی به خوبی می‌دید، ادامه داد: امروز استکبار با استفاده از اختلاف و تفرقه در امت اسلامی، به غارتگری منابع و ثروت‌های مسلمانان مشغول است.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی تصریح کرد: جنایات و وحشی‌گری‌هایی که امروز از سوی تکفیری ها در سوریه اتفاق می‌افتد، انسان را بهت زده می‎کند و در تاریخ بی‌سابقه است. 

وی در پایان، کوشش برای اتحاد و تقریب مذاهب اسلامی را شاخص بارز شخصیت آیت الله واعظ زاده معرفی و ابراز کرد: آیت الله واعظ زاده از موسسان مجمع تقریب مذاهب اسلامی بودند و در عرصه تحکیم وحدت امت اسلامی اقدامات مهمی انجام دادند.

گفتنی است، آیت الله حاج محمد واعظ زاده خراسانی، بامداد یکشنبه 28 آذرماه در سن 91 سالگی بر اثر کهولت سن و بیماری در مشهد مقدس به دیار باقی شتافت و مراسم تشییع پیکر آن مرحوم صبح 29 آذرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار و پیکر مطهر ایشان در دارالعباده حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha