یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اهمیت رعایت اخلاق اسلامی در زندگی گفت: اخلاق خوش کانون خانواده ها را گرم و صمیمی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) که با حضور جمعی از زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اخلاق خوش و خشرویی یکی از دستورات اسلام به همه مسلمانان است.

وی تصریح کرد: همان‌طور که خوش اخلاقي باعث ایجاد آرامش و نشاط در کانون خانواده می شود، بداخلاقی و عصبانیت  کانون خانواده را متشنج و طوفانی می کند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه عصبانیت و تندخویی منشاء بسیاری از بیماری های جسمی است، ابراز کرد: کسی که تند خو و بداخلاق است، به بیماری های مختلفی از جمله بیماری اعصاب، درد معده و ... مبتلا می شود.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام دین اخلاق است و پیامبر اكرم(ص) نیز یکی از اهداف بعثت خود را  اتمام و اکمال مکارم اخلاق معرفی کرده است.

راشد یزدی با بیان اینکه اخلاق به معنای مهربانی و لطافت در تعامل با دیگران است، گفت: خوش اخلاقی و مهربانی چهره انسان را زیبا و دوست داشتنی می کند.

وی با اشاره به گسترش بیماری های روحی و روانی مانند افسردگی ابراز کرد: به وجود آمدن این مشکلات به خاطر فاصله گرفتن ما از اخلاق و آداب اسلامی است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اسلام  پیروان خود را به رعایت اخلاق دعوت کرده و در بیان احوالات نبی مکرم اسلام نیز آمده که ایشان همواره چهره‌ای بشاش و لبانی متبسم داشته اند.

وی تصریح کرد: یکی از راه های مبارزه با عصبانیت توجه کردن به معنویات در زندگی است، چرا که هرکس وجود خدای مهربان را در زندگی احساس کند همیشه با توکل در زندگی آرامش دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha