جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ باید طوری فعالیت کرد که خدمت و انفاق به مردم نیازمند در جامعه تبدیل به فرهنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران، مسئولین و دبیر گزینش سازمان هلال احمر کشور  گفتند: خدای متعال بشر را به صورتی خلق کرده که دارای زندگی اجتماعی  باشد و همیشه سفارش کرده به صورت جمعی به فعالیت بپردازید.

معظم له با بیان اینکه خدای  متعال به هادیان خود هم سفارش  کرده در میان مردم باشند و جامعه را با رفتار و اعمال خود دعوت به دین کنند، بیان داشتند: خدا انسانهایی را که بتواند به مردم و جامعه خدمت کنند دوست دارد؛ خدمتگزاری اقسام زیادی دارد و یک بعُد آن خدمت با زبان و گفتار و مشاوره دادن است. 

 ایشان ابراز داشتند: مهم کمک و خدمت رسانی است، حالا در این بعُد یکی توانایی مالی خوبی دارد می تواند گره ای از مشکلات مردم بردارد و دیگری توانایی مالی ندارد، ولی می تواند در موارد دیگر مانند کاری که  سازمان هلال احمر انجام می دهد، صورت دهد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: در روایات خدمت هر چه مخفیانه باشد ارزش آن بیشتر است، ولی این حرف بدان معنا نیست که انفاق در ظاهر ارزش نداشته باشد آن هم بسیار خوب است و باید هم باشد.

 معظم له افزودند: خدمت مخفیانه و انفاق به دیگران  باعث می شود عزت نیازمندان حفظ شود.

 ایشان گفتند: امیرالمؤمنین(ع) مجسمه خدمت رسانی و انفاق به مردم نیازمند بودند و آن قدر مخفیانه این عمال را انجام می دادند، خیلی ها بعد شهادت آن امام  بزرگوار فهمیدند که این خدمات از آن این امام رئوف بوده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha