جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی  در اجلاس نماز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: از صدر اسلام و بلکه پیش از اسلام و از زمان انبیاء گذشته مهم‌ترین و رایج‌ترین آسیب اجتماعی، موضوع «نفاق» و «دورویی» است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در دومین اجلاس استانی نماز که با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد،  با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص نفاق، اظهار کرد: خداوند در سوره بقره انسان‌ها را به سه گروه مؤمنین، کفار و منافقان تقسیم کرده است.

وی تصریح کرد: در آیاتی که از آن به موضوع نفاق پرداخته شده است، تمرکز قرآن بر روی آسیب‌های نفاق و آن‌هایی که می‌گویند ایمان آورده‌ایم اما در عمل به دستورات دین پایبند نیستند، معطوف شده است.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: منافقان کسانی هستند که هم در مقابل خدا نیرنگ و حیله به کار می‌برند و هم در تعامل با بندگان خدا از نیرنگ و حیله استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: منافقان کسانی هستند که فساد را اصلاح می‌نامند و مؤمنان را به چشم حقارت می‌نگرند و آن‌ها را به استهزا می‌گیرند.

وی یادآور شد: خداوند در آیه 138 سوره نساء می‌فرماید: «به منافقان خبر بده كه عذابى دردناك [در پيش] خواهند داشت» و در آیه 139 درباره علت این عذاب می‌فرماید: «همانان كه (منافقان) غير از مؤمنان كافران را دوستان [خود] مى‌گيرند، آيا سربلندى را نزد آنان مى‌‏جويند [اين خيالى خام است] چرا كه عزت همه از آن خداست».

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: منافقان با دشمنان دین و دشمنان مسلمانان سرو سر دارند و قرآن می‌فرماید از آن‌ها سؤال کنید که آیا عزت را نزد دشمنان خدا جستجو می‌کنند؟! در حالی که همه عزت‌ها فقط نزد خداوند است.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انسان به وسیله پیغمبر (ص)، قرآن کریم، ولایت و ائمه اطهار (ع) و نماز که خلاصه و عصاره همه آن‌هاست می‌تواند صاحب عزت شود.

وی با بیان این‌که در قرآن دوبار و در آیات 154 سوره توبه و 142 سوره نساء از کلمه کسالت استفاده شده است، اظهار کرد: منافقان در برابر خدا خدعه می‌کنند و خداوند پاسخ خدعه آن‌ها را می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: بهترین، روشن‌ترین و واضح‌ترین نشانه نفاق این است که وقتی منافقان به نماز می‌ایستند، حال، رمق و نشاط معنوی در آن‌ها وجود ندارد و نماز او با کسالت همراه است و به میزان اندکی از خدا یاد می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اذعان کرد: خداوند در ادامه سوره نساء می‌فرماید: منافقان همان‌هایی هستند که در مقابل دشمن تسلیم هستند، سرو سر با دشمن دارند، اسرار نظام را به دشمن می‌سپارند و به دشمن چراغ سبز نشان می‌دهند تا دشمن را نسبت به منافع ما امیدوار کنند و در صف‌بندی در ولایت خدا نمی‌گنجند.

وی خاطرنشان کرد: منافقان در بافت اجتماعی هم دارای شاکله منسجمی نیستند و لذا قرآن در سوره توبه فرموده: رابطه ولایی بین منافقان وجود ندارد.

امام‌جمعه قزوین در پایان با بیان این‌که حجت الاسلام‌والمسلمین قرائتی بازوی توانمند رهبری در اقامه نماز، زکات و قرآن هستند، از خدمات ایشان در این حوزه‌ها تقدیر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha