پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه / تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه سواد آموزی و علم آموزی راه فریب و توطئه دشمنان را سد می کند، گفت: علم آموزی و معرفت افزایی، دروازه پیشرفت و توسعه جوامع بشری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از سواد آموزان استان قم به مناسبت هفته سواد آموزی که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم گفت: ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم منشا خیر و برکات زیادی برای امت اسلامی بود و موجب تقویت پایگاه شیعی و علمی  مسلمانان در جهان شد.
وی با تاکید بر این که سواد آموزی سنت حسنه ای است و انسان باید برای کسب دانش هزینه کند، افزود: امروز به جای اینکه مردم به دنبال سواد آموزی باشند دولت فرصت رایگان سواد آموزی را در اختیار مردم قرار داده و مردم باید قدردان این فرصت بوده و با کسب دانش به دولت کمک کنند زیرا اعتلای نظام به وسیله اعتلای علم و معنویت مردم ممکن می شود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه رسالت نهضت سواد آموزی برافراشتن پرچم دانایی است، تصریح کرد: امروز آموزش وپرورش دو فرصت برای علم آموزی و معرفت افزایی در اختیار مردم قرار داده است که فرصت اول در اختیار کودکان قرار داشته و با رفتن به مدرسه حاصل می شود و فرصت دوم برای بزرگسالان و از طریق نهضت سواد آموزی محقق شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم و در آیات سوره قصص به این نکته اشاره می کند که شما انسان ها نصیب و بهره خود را از زندگی دنیا بردارید که باید دقت کرد که یکی از این نصیب ها و بهره ها علم آموزی و سواد آموزی است و خوشبختانه امروز به برکت وجود نهضت سواد آموزی محدویت زمانی و مکانی نیز برای سواد آموزان برداشته شده است.
وی افزود: سواد آموزی و علم آموزی راه پیشرفت جوامع بشری بوده و سواد و علم دروازه برقراری ارتباط با جهان و عالم هستی است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: علم آموزی سنتی است که محدودیت زمانی و مکانی نداشته و به همین دلیل است که بیان شده طلب علم از مهد الی الحد ادامه دارد یعنی انسان از زمانی که متولد می شود تا زمانی که از دنیا می رود باید به دنبال کسب علم باشد و کسب علم سنتی است که تعطیل بردار نبوده و جاده ای است که پیمودن آن پایان ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) طلب علم را فریضه می دانند، افزود: علم آموزی و سواد آموزی انسان را در برابر فریب دشمن آگاه می کند و اگر انسان باسواد باشد به خوبی می تواند فریب دشمن و نفاق را تشخیص دهد.
وی با بیان اینکه سواد آموزی قدمتی به اندازه آموزش و پرورش دارد، گفت: امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی دستور تشکیل نهضت سواد آموزی را دارند و امروز هم به مدد حمایت های رهبر معظم انقلاب، این نهضت به صورت پویا و زنده در کشور ادامه دارد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) با اشاره به اینکه علم آموزی به حدی اهمیت دارد که رسول خدا(ص) در جنگ ها اسیرانی را که سواد داشتند، در ازای آموزش به مسلمانان آزاد می کردند، یادآور شد: این سنت نبوی دارای پیام های زیادی برای امت اسلام بوده و ضمن بیان اهمیت سواد آموزی به ما نشان می دهد که انسان به خاطر علمش آزاده بوده و افراد عالم مورد تکریم بوده وبه واسطه علمش بخشیده شده و آزاد می شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha