سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
قرآن

حوزه/ قاری طلبه برتر استان قم بر لزوم نگاه جدی مسئولان حوزوی و غیر حوزوی به گسترش آموزش های قرآنی در کشور تاکید کرد.

 

هادی خانی در حاشیه هفتمین مسابقات قرآن وحدیث حوزه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه گفت: هفتمین مسابقات قرآن وحدیث حوزه امسال از سطح بالایی برخوردار است ولی چند دلیل افت کیفی برخی قرائات می شود.

وی افزود: نکته اول استرسی است که به شکل طبیعی بر روی کار قاریان تاثیر می گذارد و نکته دوم نیز قرعه سختی است که امسال برای قرائت طلاب در نظر گرفته شده است که سخت تر از سال گذشته است.

وی تصریح کرد: یکی از عواملی که استرس کار یک قاری را بیشتر می کند شرط قرائت از حفظ است که این مساله نیز به رغم اینکه نکته مثبتی است ولی ممکن است در کار قاریانی که تجربه کمتری دارند تاثیر بگذارد.

قاری برجسته استان قم بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت قرائت در حوزه در حال رشد است و این مهم حتما باید به شکل مستمر ادامه یابد تا دراین زمینه شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

وی گفت: در بخش حفظ و قرائت در مسابقات ملی و مسابقات اوقاف قاریان و حافظان طلبه جایگاه بسیار خوبی دارند ولی نباید به این جایگاه بسنده کرد و باید همه طلاب در این عرصه بهترین باشند.

نفر اول مسابقات قرآن استان قم: متاسفانه هنوز نگاه جدی در مسئولین نسبت به توسعه آموزش های قرآنی به شکلی که باید باشد شکل نگرفته است و قرآن هنوز هم جزیی از برنامه اصلی آموزشی در کشور تلفی نمی شود.

وی گفت: خوشبختانه رهبر انقلاب بزرگترین پرچمدار قرآن در کشور هستند و همیشه مشوق اصلی قاریان و حافظان ومدبران قرآن بوده اند و به همین دلیل است که منتظر هستیم این نگاه در همه مسئولان و اقشار جامعه نیز تسری پیدا کند.

این قاری طلبه بیان کرد: یکی از جایگاه هایی که باید در آن تحول بنیادی شکل بگیرد نظام آموزشی حوزه است که باید قرآن محور باشد؛ البته حرکت های بسیار خوبی در زمینه آموزشی در حوزه آغاز شده است که امیدواریم با نگاه جدی که بزرگان حوزه به این امر خواهند داشت، شاهد توسعه این مباحث در حوزه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha