دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله عليها)گفت:‌ دانشگاه ها و دانشجویان باید با مسائل و جبهه ها وجریانات سیاسی جاری در کشور مطلع و آگاه باشند اما این مسایل نباید غلبه بر مسایل و فضای علمی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار رییس و مسئولین دانشگاه پیام نور استان قم گفت: بزرگداشت و زیارت اربعین از علائم ایمان است، چرا که یک حجت خدا و امام معصوم(ع) در سرزمین کربلا به شهادت رسیده و با گذشت 1400 سال با شکوه تر از گذشته برگزار می شود.

تولیت آستان مقدس افزود:‌ طلب علم و دست یابی به علوم و فرمایشات پیامبر(ص) حد و مرز جغرافیایی ندارد و کوششی مضاعف و امری جهاد گونه را می طلبد.

امام جمعه قم با اشاره به مقام علمی حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)خاطر نشان کرد:‌ حضرت معصومه علیها سلام به تمامی مسائل واحکام الهی مسلط بودند و به برکت وجود ایشان امروزه مراکز علمی و حوزه علمیه قم در شهر مقدس قم تاسیس شده است و از 100 کشور جهان در قم تحصیل می کنند.

وی با اشاره به بصیرت داشتن دانشجویان از جریانات سیاسی گفت:‌ دانشگاه ها و دانشجویان باید با مسائل و جبهه ها و جریانات سیاسی جاری در کشور مطلع و آگاه باشند، اما این مسایل نباید بر مسایل و فضای علمی غلبه داشته باشد.

تولیت آستان مقدس با اشاره به شرایط خاص دانشگاه ها گفت: مسئولین دانشگاه ها با تدبیر و برنامه ریزی خاص باید کاری کنند که فضای علمی تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار نگیرد.

امام جمعه قم افزود: مسایل سیاسی باید به اندازه لازم و منطقی باشد و حد متوسط و معقول آن رعایت شود.

خاطر نشان می شود در ابتدای این دیدار محمد علی حسینی رئیس دانشگاه پیام نور، ضمن معرفی دانشگاه پیام نور استان قم گزارشی از روند تحصیلی و چگونگی پذیرش این دانشگاه در سطح استان ارائه داد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha