یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر ضرورت تجدیدنظر در روش های دعوت افراد به نماز، گفت: احیای نماز فرمول خاص خودش را دارد که با برگزاری گردهمایی، سیمنار و ابلاغ بخشنامه محقق نمی شود .

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امروز در اجلاس استانی نماز، در سالن علامه فیض(ره) دانشگاه کاشان، نماز را مظهر عشق بندگان به خداوند متعال و عشق بازی معنوی اهل توحید دانست و گفت: اقامه نماز باید براساس علم و اختیار باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه  نماز عرصه ریاکاری وخودنمایی نیست، افزود: در روش های دعوت افراد به نماز خواندن باید تجدید نظر کرد و معرفت لازم را جامعه خصوصا به نسل جوان تزریق کنیم تا با عشق به نماز روی آورند .

عضو خبرگان رهبری با بیان این که نماز داروی در رفع مشکلات سیاسی، فرهنگی و ... جامعه است، تصریح کرد: اگر نماز با تمام ابزار و ابعادش به درستی به نسل جوان منتقل شود، بسیاری از مسائل اجتماعی، ناامنی ها، مفاسد، و... حل می شود .

آیت الله نمازی با تاکید بر این که انسان مانوس با نماز اهل دل، اخلاق و تواضع است، ابراز داشت: حقیقت نماز بازدارنده انسان از گناه و معصیت است و کسی که به حقوق دیگران تجاوز کند و لقمه حرام بخورد، نمازش مورد قبول درگاه خداوند قرارنمی گیرد .

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: کسی که اهل نماز است باید در برخورد با خانواده، اقوام، همکاران و مردم با تواضع، خوش خلقی، مودت، محبت و مهربانی رفتار کند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه افزود: اگر از ظرفیتی که در دین و اسلام  وجود دارد در تربیت نسل نوجوان و جوان استفاده کنیم، مشکلات جامعه حل خواهد شد.

آیت الله نمازی، تضاد و اختلاف در جامعه و تخریب دیگران را مخالف اصول جامعه توحیدی دانست وتاکید کرد: نماز باید عملیاتی و احیا شود تا مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... حل شود .

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر این که جوانان باید به سلاح علم و معرفت مسلح شوند، یادآور شد: معرفتی که درحال حاضر نسبت به نماز خواندن در جامعه وجود دارد، باید با زبان روز در اختیار جوانان قرار گیرد.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: احیای نماز فرمول خاص خودش را دارد که با برگزاری گردهمایی، سیمنار و ابلاغ بخشنامه انجام نمی شود .

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha