پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم بزرگداشت آیت الله مصطفوی

حوزه/ مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد باقرمصطفوی کاشانی با حضورآیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»از کاشان، حجت الاسلام سید محمدعلی غروی تهرانی از اساتید حوزه، در این آئین طی سخنانی با بیان اینکه باید افتخارکنیم که دین اسلام دین  علم، تحقیق  و دانش است، گفت: در هیچ مکتب و دینی همانند اسلام سراغ نداریم که نشستن نزد عالم ، نگاه کردن به صورت عالم و نگاه کردن به درب خانه عالم ثواب داشته باشد .

این استاد حوزه به ارزشی که دین اسلام برای علماء قائل هستند، اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید پیامبران امانت داران انبیاء هستند و علما وارثان همه ویژگی های خوب وادامه دهنده خط  انبیاء هستند.

حجت الاسلام غروی تهرانی درهمین زمینه  با بیان اینکه نباید عده ای غرور علمی آنها را به اشتباه وا دارد، گفت :علم ارزشمند است وعالم از نظراسلام محترم است اما به شرط اینکه  این عالم درمسیر علم بتواند خودسازی کند، مهذب باشد ، انسانها را برای تربیت آماده کند و گامهای  مثبتی درمسیر زندگی بردارد.

وی در ادامه ارتحال آیت الله سید محمد باقر مصطفوی کاشانی را خلا بزرگی برای جامعه علمی وحوزه ای کشور دانست و گفت: آیت الله  سید محمد باقر مصطفوی تمام عمر خود را وقف گسترش آموزه های دینی نمود.

این محقق حوزوی با بیان اینکه آیت الله مصطفوی برای زنده نگه داشتن  فرهنگ عاشورا اهتمام ویژه داشت افزود: ایشان تمام تلاشش را برای روشن نگه داشتن چراغ امام حسین(ع)  بکار برد و زیارت جامعه کبیره را دائم در بین مردم فرهنگ سازی کرد تا شیعه زنده بماند.

حجت الاسلام  غرویان تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود تخریب شخصیت ها و اثرگذاران جامعه توسط استعمار  و استکبار را خطر جدی دانست و گفت: نباید اجازه دهیم دنیای استکبار و عوامل آن با تخریب افراد تاثیرگذار در جامعه از طریق فضاهای مجازی و تلگرام  به اهداف پلیدش برسد .

وی در ادامه با بیان اینکه غرور علمی ممکن است گاهی بعضی انسانها را هم به اشتباه وا دارد،  گفت : همان طور که علم ارزشمند است، عالم نیز از نظراسلام جایگاه ویژه دارد، به شرط اینکه در مسیر علم بتواند خودسازی کند، مهذب باشد، انسانها را برای تربیت آماده کند و گام های مثبتی درمسیر زندگی مردم بردارد.

حجت الاسلام غرویان تهرانی، عقل و اندیشه را بالاترین ثروت دانست و گفت: هیچ فقری بالاتر از نادانی نیست و انسان های عالم و عاقل از شیطان و جنود شیطان در امان هستند.

وی، گرایش جوانان به وهابیت را خطر بسیار جدی برای اسلام و شیعه دانست و یاد آورشد: نباید اجازه دهیم به دلیل نبودن خطیب و مبلغ دینی، بعضی از جوانان به وهابیت روی آورند .

سخنران این مراسم با تاکید بر ضرورت حضور روحانیون در مناطق محروم به ویژه مرزی، افزود:  روحانیون باید جوانان را نسبت به خطرات وهابیت که جامعه را تهدید می کند هوشیار و آگاه نمایند.

آیت الله مصطفوی که بود

آیت الله سید محمد باقر مصطفوی حسینی از علمای برجسته کاشان، اسفند سال 1310 در خانواده ای مومن و سرشناس در محله «سرپله» کاشان متولد شد.

وی از سال 1351 پس از تحصیل در قم و نجف اشرف با حضور در کاشان، به اقامه جماعت، تفسیر و خطابه پرداخت که حاصل فعالیت های علمی ایشان در این سال ها مجموعه های در زمینه «تفسیر»، «کتاب صلوة» و ... است.

این عالم وارسته، هجدهم آذر سال 92 به علت کهولت سن به رحمت ایزدی پیوست و پیکر مطهرش پس از تشییع با شکوه بر دوش هزاران نفر از مردم کاشان، در این شهر به خاک سپرده شد.


انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha