پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله عبدالنبی نمازی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان برتبیین ابعاد و دستاوردهای ایام الله دهه فجر برای نسل های جدید تاکید کرد و گفت: پیروزی سپاه اسلام برکفر در موصل عراق و حلب سوریه، نماد پیروزی حق بر باطل و از دستاوردهای دهه فجر انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امروز در دیدار با اعضای  ستاد دهه فجر شهرستان کاشان، ضمن تبریک حماسه ۹ دی، پیروزی سپاه اسلام برکفر در موصل عراق و حلب سوریه را نماد پیروزی حق بر باطل و از دستاوردهای دهه فجر انقلاب اسلامی دانست و گفت: در آینده بسیار نزدیک نماد این پیروزی در یمن نیز تحقق پیدا خواهد کرد.

 امام جمعه کاشان در ادامه با تاکید بر هرچه  با شکوهتر برگزار نمودن دهه فجر سال جاری، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دهه فجر پایان سلطنت 50 ساله خاندان پهلوی  و تحقق پیروزی اسلام  بود.

عضو خبرگان رهبری به دو شکل ظاهری  و سیرت برگزاری  گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت : هر چند شکل ظاهری جشن دهه فجر نصب پرچم، چراغانی و دادن شربت و شیرینی است، ولی با توجه به اینکه نسل ها به مرور زمان تغییر می کنند، باید آثار، دستاوردها، بازخوانی وصیت نامه شهداء و فلسفه پیروزی انقلاب اسلامی برای  نسل فعلی خصوصا دانش آموزان و دانشجویان به درستی تفسیر و تبیین شود.

وی با تاکید بر انتقال پیام های شهدا  به نسل های فعلی، خاطرنشان کرد: مسئولین و برگزارکنندگان دهه فجر باید اتفاقات  12 تا 22 بهمن 57 را به عنوان یک معجزه ای که هیچ کس احتمال نمی داد که امام راحل (ره) با دست خالی بتواند با تکیه برمردم بررژیم ستم شاهی  و حامیانش پیروزشود  به  جامعه امروزی انتقال دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه امام راحل (ره ) برای انجام وظیفه الهی پای همه چیز ایستاد، افزود: امام راحل با اخلاص درعمل و به عنوان یک وظیفه توانست بدون نیاز به نام ، شهرت  و حکومت  به عنوان یک عالم به خاطر پیوندی که با خدا داشت قیام کند. .

 وی دهه فجر را از ایام الله  دانست و یاد آورشد: با توجه به اینکه مخاطب جشن های دهه فجر مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان هستند باید زمینه مشارکت بیشتر آنها با مدیریت دستگاه های مسئول با برنامه ریزی درست فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه در حال حاضر تمام انقلاب های دنیا از ایران الگو برداری می کنند، گفت: در دهه فجر باید پیروزی جبهه مقاومت در افغانستان، عراق، فلسطین و سوریه برای مردم بیان شود.

وی همچنین به جنایات بسیار دردناک داعش در عراق و سوریه و این که دشمنان کمر برنابودی اسلام بسته اند، اشاره کرد و ابراز داشت: آن قدر جنایات تروریست های داعش در عراق و سوریه دردناک و وقیح است که با هیچ قلم، بیان و شعری نمی توان آن را بیان کرد.

در ابتدای این دیدار عبدالرحیمی، رئیس ستاد دهه فجر کاشان  از برگزاری  سه جلسه در قالب 15 کمیته برای برگزاری هرچه باشکوهتر دهه فجر امسال درکاشان خبرداد و گفت :  امیدواریم  با مشارکت ،  هماهنگی وهمدلی  بیشتر کلیه دستگاهها زمینه مشارکت حداکثری مردم را دراین دهه ، خصوصا در راهپیمایی 22 بهمن فراهم کنیم .

 حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز با ارائه گزارشی ازفعالیتهای این نهاد ، برهمراهی وهمکاری اعضای دهه فجر کاشان دربرگزاری هرچه با شکوهتر ایام الله دهه فجر درکاشان تاکید کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha