یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نمازی- شورای فضای مجازی کاشان

امام جمعه کاشان نسبت به تهدیدات دشمنان در به انحراف کشیدن جوانان در فضای مجازی هشدار داد و گفت: به جای این که جوانان در مسیر علم، تحقیق، جهاد، کار، پیشرفت و توسعه کشورسرمایه گذاری شوند، دشمنان منظومه فکری آنان را به صورت هدفمند در فضای مجازی به مسیرهای انحرافی پیش می برند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در اولین جلسه شورای فضای مجازی شهرستان کاشان، در جمع اعضای این شورا به تهدیدات دشمن در فضای مجازی  و تاثیرگذاری معلمین و اساتید دانشگاه ها روی دانش آموزان و دانشجویان در مقابله  با این تهدید اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ارتباط معلمین و اساتید دانشگاه با دانش آموزان و دانشجویان بیشتر از والدین می باشد آموزش و پرورش و دانشگاه ها می توانند با برنامه ریزی و برگزاری جلسات توجیهی، آسیب های فضای مجازی را برای جوانان توضیح دهند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید برهمکاری همه نهادها در مقابله با آسیب های فضای مجازی، تصریح کرد: به خاطر اهمیت موضوع اعضای شورای فضای مجازی با تقسیم کار، در کنار جلسات ماهیانه با تشکیل جلسات هفتگی به صورت تخصصی برنامه ریزی های لازم را برای مقابله با آسیب های فضای مجازی به عمل آورند.

وی با تاکید بر الزامی شدن مصوبات شورای فضای مجازی، ابراز داشت: با  توجه به اینکه جوانان ازتهدیدات و آسیب های فضای مجازی آگاهی ندارند و آرام آرام به سمت مفاسد اخلاقی، امنیتی و ... کشیده می شوند، شورای فضای مجازی باید با استفاده از توان شهرستان و ظرفیت های حداکثری کشور با این گونه تهدیدات و آسیب ها مقابله کند.

امام جمعه کاشان نسبت به تهدیدات دشمنان در به انحراف کشیدن جوانان در فضای مجازی هشدار داد و افزود: به جای این که جوانان در مسیر علم، تحقیق، جهاد، کار، پیشرفت و توسعه کشورسرمایه گذاری شوند، دشمنان منظومه فکری آنان را به صورت هدفمند در فضای مجازی به مسیرهای انحرافی پیش می برند.

آیت الله نمازی افزود: با توجه به اینکه بعضی از آسیب های فضای مجازی در شهرستان کاشان به تناسب فرهنگ و موقعیتی که دارد ،با دیگر شهرستان های کشور متفاوت می باشد، اعضای  شورای فضای مجازی این شهرستان باید با راهکارهای خاص نسبت به رفع آن اقدام کنند.

مصطفی جوادی مقدم، دبیر شورای فضای مجازی شهرستان کاشان  نیز در این نشست گفت: تبلیغات غیر اخلاقی، شایعات، ترویج بعضی از اخبار غیر مستند و اتهام پراکنی  مهمترین معضلات فضای مجازی می باشند

وی افزود : با توجه به اینکه فضای مجازی به عنوان دومین عامل طلاق در کارگروه  طلاق فرمانداری کاشان مطرح شد، تشکیل  شورای فضای مجازی درشورای فرهنگ عمومی  این شهرستان  تصویب شد .

در این جلسه همچنین هر کدام از اعضا دیدگاه های خود را در راستای مقابله با آسیب های فضای مجازی بیان کردند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha