سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ایوب رنجبری

حوزه/امام جمعه ماکو گفت: با توجه به توطئه های عظیم دشمنان بر علیه مسلمانان، مراسم عظیم پیاده روی کربلا توطئه های آنان را خنثی می کند.

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به آیین پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: بی شک این آیین جزو بزرگترین کنگره های عالم تشیع، اسلام و حتی بشریت به شمار می رود.

امام جمعه ماکو افزود: تاکنون تجمعات بسیاری در نقاط مختلف دنیا تشکیل شده اما هیچ کدام از آنها شکوه و عظمت آیین پیاده روی اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) را ندارد.

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین حسینی نشانه ایمان زائران است، تصریح کرد: آیین پیاده‌روی زیارت اربعین، نوعی لشکرکشی دنیای اسلام به رخ جهانیان است.

حجت الاسلام رنجبری با بیان آثار اجتماعی پیاده روی کربلا افزود: در این باره پیاده روی اربعین سبب اتحاد، صمیمیت، همکاری و تعاون در نزد زائران شده و تحمل سختی ها را برای آنان آسان می کند.

امام جمعه ماکو با اشاره به ابعاد فرهنگی این آیین بیان داشت: در این باره نیز پیاده روی کربلا، سبب پالایش و خودسازی افراد شده و فرصت پیمودن سیر و سلوک را برای زائران فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه این آیین اقتدار مذهب تشیع را نشان می دهد، اظهار داشت: با توجه به توطئه های عظیم دشمنان بر علیه مسلمانان، مراسم عظیم پیاده روی کربلا توطئه های آنان را خنثی کرده و مشت محکمی بر دهان آنان می زند، چراکه آنان گمان می کنند مسلمانان از معنویت فاصله گرفته اند.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: همه ساله در مراسم زیارت امام حسین(ع) تمامی اقوام و مذاهب و از کوچک و بزرگ گرفته تا پیر و جوان، ثروتمند و فقیر، شیعه و سنی، مسیحی و ارمنی و زن و مرد در این آیین معنوی شرکت می کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha