جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید سعید حسینی

حوزه/ معاون آموزشی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، رمز جاودانگی امام حسین(ع) را معامله با خداوند دانست و گفت: امام حسین(ع) با دادن همه هستی اش در راه خدا، ثابت کرد که معامله با خداوند، پر سودترین معامله است.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در خصوص راز و رمز جاودانگی امام حسین(ع) در تاریخ بشریت، اظهار داشت: حرکت اباعبدالله الحسین(ع)، یک حرکت سیاسی تاریخی است؛ یعنی یک حرکت صرفا عاطفی، یا از روی اجبار و یا صرفا از روی مقتضای زمان نبود.

وی با بیان این که از دریچه های گوناگون می توان به علل و عوامل جاودانگی امام حسین(ع) و نهضت عاشورا اشاره کرد، گفت: یکی از نکاتی که می توان به آن اشاره کرد، نشان دادن زیبایی هایی حریت و آزادگی یک انسان در روز عاشورا بود که در لشگر ۷۲نفره امام حسین(ع) این حریت و آزادگی به وضوح دیده می شود؛ دقیقا همین موضوع، یکی از عوامل مهم ماندگاری قیام امام حسین(ع) در تاریخ بشریت است.

معاون آموزشی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران افزود: اگر از بعد سیاسی نیز به موضوع نهضت عاشورا و حرکت امام حسین(ع) توجه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که با شهادت امام حسین(ع)، ماهیت و ویژگی های دستگاه ظلم و همچنین ویژگی های انسان های ظلم نپذیر مشخص شده که این آموزه های ارزشمند و گران بها، برای همه انسان های عالم در طول کل تاریخ، راهگشا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در طول حدود ۱۴۰۰ سالی که از قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا می گذرد، بسیاری از قیام ها و انقلاب ها در طول تاریخ، اتفاق افتاده که بیص اصلی و شاکله اصلی آن قیام ها را، آموزه های ظلم ستیزانه امام حسین(ع) تشکیل داده است. 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که به نظرم مهمترین علت ماندگاری و جاودانگی امام حسین(ع)، راضی بودن ایشان به رضای الهی و خواست خداوند متعال بود، گفت: اگر انسان راضی باشد به آن چه که حضرت حق مقرر کرده، طبیعتا انسانی ماندگار خواهد شد.

این استاد حوزه تهران در پایان با بیان این که امام حسین(ع) با حضرت حق معامله کرد و همه هستی خود از جمله دارایی و فرزندان ش را در این معامله به میدان آورد و به همین جهت ماندگار شد، گفت: در کلام بیشتر معصومین(ع) هست، کسی که امور زندگی خود را با حضرت حق معامله کند، خداوند از او محافظت کرده و امور آن شخص را تضمین می کند؛ اگر حضرت اباعبدالله(ع) نیز در طول تاریخ ماندگار شده اند، به خاطر این است که ایشان خالصا و مخلصا برای حضرت حق جهاد کردند.

۳۱۳/۲۹

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha