چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نگاهی به فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیون در پیاده روی اربعین حسینی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه خواهران نرجس«س» شهرستان بیرجند گفت: حضورجدی طلاب خواهر در پیاده روی اربعین حسینی و پاسخ به سئالات شرعی زائران، باید افزایش یابد.

صغری حجی پور مدیرمدرسه علمیه خواهران نرجس«س» شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: زیارت اربعین، یکی ازعوامل پنجگانه مومن محسوب می شود که نباید از آن غفلت گردد.

وی با بیان این که شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، تصریح کرد: این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن های متمادی، در دل همه شیعیان وجود دارد.

مدیر مدرسه علمیه  نرجس بیرجند با اشاره به این که خلاء وجود اجتماعی عظیم و بین المللی در میان شیعیان را، حضور میلیونی در ایام اربعین پر می کند، خاطرنشان کرد: ازقدیم نیز زیارت اربعین مرسوم بوده و مردم به صورت مخفیانه به این سفر می رفته اند ولی خوشبختانه بعد ازمرگ صدام و اشغالگران آمریکایی مردم همه ساله به صورت علنی و با عشق و علاقه مضاعف، راهی این سفر سراسر معنوی می شوند.

حجی پور با بیان این که در ایام اربعین که شیعیان کلیه کشورهای جهان به عراق می آیند، همدیگر را با نامهای «زائرالحسین» و یا«خادم الحسین» می شناسند، یادآور شد: این موضوع، خود شیوه و مظهری از سبک زندگی اسلامی است.

وی افزود: نقش زیارت سید و سالار شهیدان، از مصادیق تعظیم و بزرگداشت شعایر الهی و ازجلوه های محبت و دوستی با اهل بیت و ازموارد عمل به آیه مودت است که باید قدر دانسته شود.

حجی پور اعزام خواهران طلبه را به سفر اربعین، بسیار خوب و ضروری دانست و یادآور شد: در بسیاری از موکب ها و خیمه ها خصوصا در شهر نجف، جای خواهران مبلغه در سالهای قبل واقعا خالی بود.
وی که خود نیز امسال در سفر اربعین حضور دارد، ادامه داد: در بعضی اماکن  کربلا خانم های مبلغه ای حضور داشتند که به جوابگویی خواهران با زبان عربی مشغول بودند ولی با توجه به این که عمده زائران اربعین، ایرانی هستند درک زبان عربی برای آنان سخت و ناممکن است و نیاز به وجود خواهران مبلغه ایرانی، بیش از پیش احساس می شود.

مدیر مدرسه علمیه نرجس بیرجند با بیان این که اهداف زیارت اربعین، همان اهداف امام حسین«ع» در جریان عاشورا است، ابراز کرد: بزرگترین پیام سفر اربعین به دنیا، انداختن رعب و وحشت در دل دشمنان و مستکبران خصوصا داعشی ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha