پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین اعلام انزجار از جریان مخالف اهل بیت(ع) را یکی از دلایل حضور گسترده زائران در اربعین دانست و گفت: کنگره عظیم اربعین واکنش سنجیده پیروان اهلبیت(ع) در مقابل حرکت های ناسنجیده تکفیر است.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه کنگره عظیم اربعین در سال های اخیر به پدیده ای استثنایی تبدیل شده است، اظهار داشت: این پدیده در هیچ دین و آئین های ساخته دست بشری سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه عوامل مادی نمی توانند زمینه ساز این پدیده فرامذهبی شود، تصریح کرد: ممکن است تعداد قلیلی براساس کنجکاوی در کنگره عظیم اربعین حضور داشته باشند اما هیچ عامل مادی نمی تواند چنین جمعیتی را به حرکت درآورد.

*ثواب زیارت اربعین

عضو جامعه مدرسین با تبیین دلایل شکل گیری کنگره عظیم اربعین، اظهار داشت: روایات بسیاری در زمینه ثواب زیارت اربعین نقل شده است و بسیاری از افراد برای اینکه از ثواب این زیارت غافل نشوند، در کنگره عظیم اربعین حضور پیدا می کنند.

*ابراز محبت به اهلبیت(ع) اصل دینی است

آیت الله علیدوست، یکی دیگر از دلایل حضور میلیون ها زائر در اربعین حسینی را ابراز محبت اهلبیت(ع) عنوان کرد و گفت: طیف وسیعی از شیعیان و اهل تسنن با حضور در این کنگره عظیم به دنبال اثبات محبت خود به اهلبیت(ع) هستند.

وی با بیان اینکه محبت به اهلبیت(ع) یک اصل دینی و اسلامی است، اظهار داشت: تمام مسلمانان جز گروه های معدودی از منحرفین اسلام، محبت به اهلبیت(ع) را از ضروریات دین می دانند.

*ابراز ارادت به عقیده و پیام های عاشورا

رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی، دلیل دیگر شکل گیری کنگره عظیم اربعین را ارادت به آئین و تفکر اهلبیت(ع) عنوان کرد و گفت: ممکن است کسی قصد زیارت نداشته باشد اما شیفته آئین، عقیده و مسیر عاشورا باشد و می خواهد با حضور در اربعین، ارادت خود را به ارزش های عاشورا نشان دهد.

*اعلام انزجار از مخالفان اهلبیت(ع)

آیت الله علیدوست، اعلام انزجار از جریان مخالف اهلبیت(ع) را یکی دیگر از دلایل حضور گسترده زائران در اربعین دانست و اظهار داشت: کنگره عظیم اربعین واکنش سنجیده پیروان اهلبیت(ع) در مقابل حرکت های ناسنجیده تکفیر است.

وی تصریح کرد: وقتی افرادی دلارهای نفتی می گیرند و مقابل اهلبیت(ع) موضع گیری کرده و شیعه را تکفیر و داعش را ایجاد می کنند، باید منتظر چنین تجمع استثنایی از سوی پیروان اهلبیت(ع) باشند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha