پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهردار مشهد

حوزه /عمق راهپیمایی اربعین، سیاست دستگیری مسلمانان از یکدیگر، اتحاد و انسجام آن ها را رقم می زند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، سيدصولت مرتضوی در نجف اشرف و در جمع مبلّغان اعزامی حوزه علمیه خراسان به همایش پیاده روی اربعین حسيني، با بیان این که حضور روحانیت و فعالیت تبلیغی-تلفیقی ایشان در میان زائران پیاده یکی از مصادیق جهاد فی سبیل الله است، اظهار کرد: مبلغان حوزه علمیه با حضور خود در این مراسم عشق و بصیرت حسینی را با هم تلفیق کرده و با فعالیت های تبلیغی خود باعث افزایش معرفت زائران پیاده نسبت به نهضت حسینی می شوند.

وی با اشاره به آیه «و نرید انّ منّ علی الّذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین»، گفت: قرآن که به حق معجزه الهی است، پیش بینی کرده که مستضعفین وارثین زمین باشند و گوشه ای از این پیش بینی را در حرکت عظیم اربعین حسینی می توان مشاهده کرد.

اربعین، مصداق اعتصام به حبل الله است

وی همایش اربعین را از ابعاد مختلف اعتقادی، معنوی، سیاسی و امنیتی دارای اهمیت دانست و گفت: عمق این حرکت، سیاست دستگیری مسلمانان از یکدیگر و اتحاد و انسجام آن ها را رقم می زند.

شهردار مشهد با بیان این که اربعین حسینی یک حرکت الهی است، ابراز کرد: اعتصام به حبل الله در راهپیمایی اربعین خودنمایی و مصداق پیدا می کند.

مرتضوی افزود: سیل خروشانی که سرچشمه هایش از اقصی نقاط جهان به جوشش درآمده است، در اربعین حسینی تبدیل به دریای عشق به اباعبدالله می شود.

اربعین؛ چشم طمع جهانخواران را کور می کند

وی در توضیح ابعاد امنیتی این حرکت عظیم، با تأکید بر این که حضور زائران در مسیر همایش اربعین، کمتر از حضور در جبهه ها و در عملیات های جنگی نیست، گفت: این چنین حرکت هایی باعث پیشگیری از تفکر تجاوز شده و چشم طمع جهانخواران به کشورهای اسلامی را کور می کند.

مرتضوی اضافه کرد: اگر در زمان حکومت نابخرد و مستبد صدام شخصی بیان می کرد که مرزهای جغرافیایی میان ایران و عراق از بین خواهد رفت و تشیع زمام امور را در کشور عراق در دست می گیرد، همه او را به تمسخر می گرفتند، اما امروز ایرانی ها در کشور عراق احساس بیگانگی و غریبی ندارند.

شهردار مشهد با اشاره به پیش بینی رهبر معظم انقلاب در مورد نابودی رژيم صهيونيستي، گفت: به حول و قوه الهی و به زودی نماز فتح را در کنار قبله اول مسلمانان و به زعامت ولی امر مسلمانان برپا خواهیم کرد.

رسانه های جهان نمی توانند حرکت اربعین را کتمان کنند

شهردار مشهد با تأکید بر این که حرکت میلیونی زائران پیاده در اربعین حسینی، معرفت جهان را به موضوع عاشورا و قیام اباعبدالله افزایش می دهد، عنوان کرد: رسانه های جهان هرگز نخواهند توانست این حرکت بزرگ را کتمان کنند.

مرتضوی اضافه کرد: وقتی حرکت زائرین حسینی از قاب رسانه های دنیا به نمایش درآید و خودنمایی کند، فکر و اندیشه مردم سراسر دنیا را به غلیان درآورده و به ناچار آن ها را به سمت و سوی چرایی نهضت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) هدایت می کند.

وی در پایان سخنان خود از تمامی دستگاه ها و نهادهای فعال در زمینه تسهیل سفر زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

گفتنی است: حوزه علمیه خراسان حدود 500 مبلّغ برادر و خواهر را به همایش اربعین حسینی اعزام کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha