جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان این که تعلقات دنیوی انسان را از ولی خدا دورمی کند، گفت: کسانی که علاقه ای مقدم بر ولیّ خدا دارند، از همراهی با او جا خواهند ماند، حتی اگر این علاقه ها به تعبیری مقدس هم باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی، در جمع عزاداران اربعین حسینیه سید الشهداء درب یلان کاشان، اظهار داشت: اصولا روحیه طلبکارانه داشتن از خدا، درمقابل کاری که برای شخص خودمان کردیم، یکی از آسیب ها و آفت های اهل دیانت و ریاضت  است.

وی افزود: مگر چه طلبی از خدا داریم که با خدا قهر می کنیم؟ بدانیم که اگر کاری هم  کرده ایم، برای دنیا و آخرت خودمان انجام داده ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمام اهل بیت (ع) کریم بودند، گفت: حضرت امام حسین(ع) با داشتن روحیه سخاوت و گذشت، همیشه دست نوازش بر سرهمه کشیده بود و حتی در روز عاشورا هم خطاب به یزیدیان گفت، مگر من حلالی را حرام کرده ام و یا  حرامی را حلال کرده ام که این همه لشگر را برای کشتن من جمع کرده اید؟

وی با بیان اینکه دوست و دشمن از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به خوبی نام می برند، گفت: حتی  فردی که سرامام حسین(ع) را برای گرفتن جایزه گرفتن، نزد ابن زیاد آورده بود، از امام حسین(ع) به عنوان سید و آقا نام برد.

حجت الاسلام و المسلمین عالی با بیان اینکه نباید درمقطع فعلی، امام زمان(عج) را همانند کوفیان که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، تنها بگذاریم افزود: همانطور که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) غریب و مظلوم بود، الان هم امام حسین زمان ما حضرت ولی عصر(عج) مظلوم و تنها است.

وی به تشریح داستانهای ذوالقرنین، اصحاب کهف، حضرت  موسی و خضر در قرآن پرداخت و گفت: نتیجه داستان حضرت موسی(ع) با خضر این بود که اگر کسی خودش را برای همراهی با ولیّ خدا آماده نکرده باشد، حتی اگر مسلمان هم باشد راهش جدا می شود .

این کارشناس دینی افزود: حضرت موسی(ع) به خاطر علاقه ای که به دین داشت، در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، به خضر تذکرداد به خاطر تعلقات  پست و مقدس از ولی خدا دور نشود.

وی مغرور بودن و طلبکار شدن خوبان و اهل ریاضت از خدا را یکی از آسیب های جدی  دانست و گفت: حتی حضرت ایوب پیامبر،علی رغم صبوری دربلاهای سنگینی که به او واردشد، به خاطریک بارمغرور شدن و لحن طلبکارانه از خدا، برایش مشکل ایجاد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عالی، انجام کارهای خوب را توفیقی از طرف خداوند متعال دانست و   افزود: اگر نماز شب می خوانیم و اشکی می ریزیم، نباید توقع داشته باشیم مستجاب الدعوة شویم.

وی با بیان اینکه تعلقات مقدس دنیا، نباید انسان را از ولی خدا دور کند، گفت: امام حسین(ع) همیشه ولی خدا را مقدم به زن و بچه خود می دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه، جا ماندن برخی علما از حادثه عاشورا را به خاطر اولویت دادن زن و بچه خودشان به  امام حسین(ع) دانست و گفت: علی رغم اینکه این علما می دانستند حضرت سیدالشهداء(ع) در خطر است، به خاطر اولویت دادن زن و بچه خود به سید الشهداء(ع)، ازقافله جا مانده و تا ابد ازسعادت سربازی امام حسین(ع) محروم شدند.

حجت الاسلام عالی در بخش پایانی سخنانش، به مزیت های بسیار فراوان زیارت امام حسین(ع)  در اربعین اشاره کرد و با بیان این که در زیارت اربعین امام حسین(ع)، زیارت بدون تشریفات و زیارت با تشریفات داریم، گفت: در نوع اول پس ازغسل، با لباس تمیز و قدم های آهسته، اذن دخول و خواندن زیارت نامه، به پابوس امام حسین(ع) می رویم و در نوع دوم، زیارت عاشقان و دلسوختگان است که بدون تشریفات و با لباس گرد و خاکی، وارد حرم سید الشهداء(س) می شویم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha