دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجی، با بیان اینکه تمام قرآن در سوره حمد خلاصه شده است، گفت: همان طورکه قوام دین به اقامه نماز است، قوام نماز هم به سوره حمد است .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، در جمع  عزاداران  حسینی مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) فاز یک ناجی آباد  کاشان با اشاره به روش  تبعیت از مراجع تقلید، گفت: همانطور که برای درمان به بهترین پزشک مراجعه می کنیم و یا برای هر کار مهمی دنبال بهترین گزینه هستیم، در تقلید نیز برای مسائل دینی باید از اعلم ترین مجتهد تقلید کنیم.

وی در ادامه نماز را معیارحق و باطل و کفر و ایمان دانست و افزود: به فرموده پیامبراکرم (ص) کسی که نماز نخواند گویا به حد کفر رسیده است  .

مدیر حوزه علمیه کاشان، توبه از گناه را واجب فوری دانست و تصریح کرد: وقتی کسی کار زشتی انجام داد، باید  فوری توبه کند و بداند که کار زشتی کرده است .

وی درادامه سخنانش به مزایای سجده در نماز اشاره کرد و گفت : وقتی انسان سربه سجده می گذارد بینی شیطان به خاک مالیده می  شود. همچنین موقعی که سربه سجده می گذاریم خون بهتری در تمام اعضای بدن  به جریان می افتد و موجب حیات انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، سجده را موجب شکسته شدن غرور انسان در مقابل خدا دانست و خاطرنشان کرد: وقتی انسان سربه سجده می گذارد ارتباطش با خدا نزدیکترمی شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان، ارتباط با خدا را موحب قوی شدن انسان در مقابل دشمن دانست ویاد آورشد : کسی که اهل نماز باشد تمام وجودش الهی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، با بیان اینکه تمام قرآن در سوره حمد خلاصه شده است، افزود: همان طورکه قوام دین به نماز است قوام نماز هم  به سوره حمد است .

وی با بیان اینکه  توحید، نبوت و معاد به زیبایی درسوره حمد آمده است، ابراز داشت: اگرانسان مومن به محتوای سوره حمد عمل کند خواهد توانست به تعالی، رشد و کمال برسد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha