جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسالم احمد مبلغی

حوزه/ نقش و خدمات مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در انقلاب غیر قابل انکار است؛ این مرجع تقلید از یاران امام راحل و یاور رهبر انقلاب بودند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت در گذشت مرحوم حضرت آیت الله موسوی  اردبیلی  از مراجع عظام تقلید به شخصیت علمی و اخلاقی ایشان اشاره کرد و گفت: آن مرحوم فردی اجتماعی و علمی بود و از خاستگاه فقه و مسائل علمی به موضوعات اجتماعی و فرهنگی می نگریست.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:  آن مرجع فقید در بحث های فقهی مطالعاتی و اجتماعی رودیکرد خوبی داشتند و از همین رو تحلیل خوبی در فقه ارائه می کردند از این لحاظ می توان برای مطالعات فقهی در حوزه، فصلی برای ایشان باز کرد و  نسل نو  در حوزه می تواند از فقه ایشان و آثار به جای مانده از آن مرجع فقید نهایت استفاده را ببرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نقش مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در انقلاب غیر قابل انکار است، این مرجع تقلید از یاران امام راحل و یاور رهبر انقلاب بودند.

 وی عنوان کرد: بعد از انقلاب نیز در شورای انقلاب حضور داشتند و در مسئولیت های که امام راحل برای ایشان در نظر گرفته بودند حضور بسیار جدی داشتند و نقش موثری ایفاء می کردند.  

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی گفت: مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی جزء شخصیت های مطرح نظام بودند و زمانی که به قم آمدند در کسوت استادی جایگاه خوبی پیدا کردند.

وی عنوان کرد: در آن مرجع فقید ویژگی هایی وجود داشت که مورد پذیرش برای نظام و حوزه های علمیه بود؛ از جمله  خدمات ایشان به جامعه اسلامی تأسیس دانشگاه مفید و فعالیت در دانشگاه و رشته های علوم انسانی، اجتماعی و دینی بود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha