جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ دبیرعلمی دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی، از برگزاری این همایش با حضور اندیشمندانی از ۲۰ کشور جهان در روزهای هفدهم و هجدهم آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در دیدار اعضای ستاد برگزاری دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی با آیت الله العظمی مکارم شیرازی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه این همایش پرداخت و گفت: دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی روزهای هفدهم و هجدهم آذرماه در قم برگزار می‌شود.

نماینده مردم لرستان در خبرگان رهبری با بیان در این همایش بیش از دهها نفر اندیشمند و پژوهشگر از  20 کشور جهان حضور خواهند داشت، اظهار داشت: دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و مشارکت علمی مؤسسات آموزشی و پژوهشی حوزوی برگزار خواهد شد.

وی اصول و ارزش‌های اخلاقی مشترک در ادیان و نقش دین در رویکرد بشردوستانه، افراد و مکان‌های تحت حمایت در زمان درگیری مسلحانه، حمایت و حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی با تأکید بر جایگاه و دسترسی آب و اجساد و مفقودان در درگیری‌های مسلح را محورهای چهارگانه این همایش برشمرد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی برگزاری این همایش را در تغییر نگاه جهانیان به اسلام و فقه شیعه مهم ارزیابی کرد و با اشاره به غنای بالا و ادبیات قوی و گسترده فقه شیعه نسبت به مسائل حقوق بشردوستانه تأکید کرد: باید در قالب چنین همایش‌ها و گفتگوهایی این مبانی غنی را با قوت بهتر و بیشتری به جهانیان ارائه کنیم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha