شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: دانشگاه نباید به تریبون گروه های سیاسی زیاده خواه که با انقلاب اسلامی زاویه دارند، تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به 16 آذرماه، روز دانشجو اظهار داشت: نظام اسلامی طرفدار دانشگاه پویا، زنده ، با ابتکار و خلاقیت و نوآوری است و انصافاً هم دانشگاه های ما بعد از انقلاب به لطف الهی از رشد و پویایی خوبی  برخوردار بوده اند و این روند باید کماکان تداوم داشته باشد.

وی افزود: با این حال دانشگاه نباید به تریبون گروه های سیاسی زیاده خواه که خلاف آرمان های اسلام و ملت و منافع ملی حرکت می کنند و با انقلاب زاویه دارند، تبدیل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دانشگاه انقلابی، کانون اصلی علم، معرفت، ایمان و احساس مسئولیت اجتماعی با دستمایه تحرک و نشاط جوانی و حضور شاداب سیاسی – اجتماعی در صحنه است.

وی همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که علم و ایمان و آزادی خواهی سه ویژگی دانشجوی انقلابی است، گفت: نقش دانشجویان در تحقق جنبش نرم افزاری و عدالت خواهی و تقویت روحیه مطالبه گری بسیار مهم و کلیدی است و باید کوشید که این روحیه با نشاط و مطالبه گری به حق تداوم یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha