جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت:‌ این‌طور نیست که دست ما در مقابل رژیم آل‌خلیفه بسته باشد؛ بلکه ما برای حفظ خون مسلمین، وحدت و برادری اسلامی خویشتن‌داری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، شامگاه سه شنبه در تجمع اعتراضی طلاب بحرینی حوزه علمیه قم که در حمایت از شیخ عیسی قاسم برگزار شد، اظهار داشت: ملت بحرین امروز رسالت عظیمی را به انجام می‌رسانند، پس نباید پنداشته شود که این ملت به خاطر خود می‌جنگد؛ بلکه برای دفاع از هویت امت اسلامی مبارزه می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ظالمان جهان از اموال و آبروی مسلمانان استفاده کرده و در زمین فساد به راه انداخته‌اند؛ آنان کشورهایی همچون بحرین، یمن، عراق، سودان، سوریه و حتی خارج از جهان اسلام را با حمایت عربستان سعودی به فساد کشانده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در زمینه بیداری‌های جهان اسلام نیز گفت: امت اسلامی بیدار شد تا پیروزی‌های بزرگی را خلق و قدرت بزرگی را در جهان تشکیل دهد؛ بیداری‌هایی که در جهان اسلام ایجاد شد، بیانگر این زندگی جدید است؛ لذا امیدواریم که جهان اسلام بتواند بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی یا فرهنگ ملت‌ها، تبدیل به قدرتی بزرگ شود.

وی درباره تفسیر جنگ بین حق و باطل در قرآن کریم و احادیث نبوی افزود: منابع دینی به استمرار جنگ میان حق و باطل اشاره می‌کنند؛ اما پیروزی از آن حق خواهد بود؛ زیرا باطل گذراست و دولت حقیقی از آن حق و حقیقت است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است پیروزی به تأخیر بیافتد؛ اما همراه با حکمتی است که  یکی از مهمترین این حکمت‌ها آن است که مومنان بدانند پیروزی از جانب خداوند عز وجل می‌رسد؛ گاهی اهل حقیقت می‌پندارند که قدرت آنان همان نیرویی است که این افراد را بر دشمنان پیروز می‌کند؛ به عنوان مثال ممکن است برخی تصور کنند که اگر بر آمریکا تکیه کنند، پیروز خواهند شد؛ اما این تکیه کردن یکی از عوامل تاخیر در پیروزی است؛ پیروزی زمانی به دست می آید که اهل ایمان یقین کنند که پیروزی جز از سوی خداوند نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ این‌طور نیست که دست ما در مقابل رژیم آل‌خلیفه بسته باشد؛ بلکه ما برای حفظ خون مسلمین، وحدت و برادری اسلامی خویشتن‌داری می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به حملات اخیر رژیم آل‌خلیفه به تجمع حامیان شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: ایشان رهبر دینی مردم بحرین است و طبق قوانین شرع، عرف و بین‌الملل، رهبران دینی از قداست و جایگاه بالای اجتماعی، سیاسی و شهروندی برخوردار هستند.

وی افزود: شیخ عیسی قاسم حافظ امنیت ملی و وحدت کشور بحرین است و همواره مطالباتی که وی مطرح می‌کند، در چارچوب قوانین بحرین بوده و مسالمت‌آمیز است.

این استاد حوزه بیان داشت: اگر رژیم آل‌خلیفه شخصیتی مانند آیت‌الله قاسم را نمی‌تواند تحمل کند، علاوه بر نقض قوانین و مقررات بین‌المللی، به کنوانسیون‌های حقوق بشری و حریم دینی و مذهبی نیز بی‌توجهی کرده و به دست خود، اوضاع را بحرانی‌تر ساخته و به‌جای اینکه به حل بحران کمک کند، شرایط را نابسامان‌تر خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در واقع آل‌خلیفه با سخت‌گیری بیش از حد و حمله به حامیان شیخ عیسی قاسم و تنگ‌تر کردن عرصه بر این رهبر دینی و مذهبی، خود را به آخر خط رسانده و بستر را برای حرکات تند، انقلابی و شکل‌گیری یک انتفاضه و مقاومت که طبعاً هزینه سختی را به رژیم آل‌خلیفه تحمیل خواهد کرد، ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه قم، نجف و همچنین روحانیون نسبت به شیخ عیسی قاسم بی‌تفاوت نیستند، گفت: رژیم حاکم بر بحرین نباید از خویشتن‌داری و تلاش ما برای حفظ روحیه وحدت اسلامی سوءاستفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به اینکه آل‌خلیفه باید از رژیم پهلوی و حکومت‌های مستبد منطقه عبرت بگیرد. تصریح کرد: اگر رژیم آل‌خلیفه مانعی را پیش‌ِروی خود نبیند، تعرض به روحانیون بحرین را ادامه خواهد داد؛ اما نیروهای مردمی فعال و حاضر در صحنه قطعاً این رژیم را پشیمان خواهند کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز رژیم سعودی در نقاب مقاومت و مبارزه با جریان های افراطی اصلی ترین عامل بروز فتنه های قومی، مذهبی در منطقه است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha