جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری  در تجمع طلاب بحرینی حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری گفت: ما در درگیری امروزمان در این منطقه نیازمند آنیم که با عینک حسینی، چشم کربلایی و با فهم عاشورایی به مسائل نگاه کنیم؛ داعش، اسرائیل، آل سعود، آمریکا، قطر، ترکیه، جبهه النصره و حزب بعث، نمونه مجسم و واضح اردوگاه یزید در زمان ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» این عالم برجسته عراقی شامگاه سه شنبه در جمع طلاب بحرینی حوزه های علمیه که در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم تجمع کرده بودند، اظهار داشت: با کمال صراحت می گویم که مفاهیم قومی سبب تکه تکه شدن مسلمانان در قومیت ها و تعصبات می شود؛ در چنین شرایطی، صاحب هر قومیت، همّ و غم مسلمانان سایر قومیت ها را در دل نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه عراق تصریح کرد: امام حسین علیه السلام فرمود اگر یزید حاکم شود باید فاتحه “اسلام” را خواند؛ نگفت زمین؛ نگفت نخل؛ نگفت رودخانه؛ نگفت کوه؛ نگفت قومیت عربی یا غیر عربی؛ گفت باید فاتحه “اسلام” را خواند.

وی تصریح کرد: من عراقی هستم، به یمن فکر نمی کنم؛ او یمنی است، به لبنان فکر نمی کند؛ دیگری سوری است و به فلسطین نمی اندیشد، و اگر او ایرانی است پس ارتباطی به عراق و سوریه و فلسطین ندارد؛ هر کدام درگیر مسائل و قضایای داخلی خودشان می شوند و ارتباطی با مسائل دیگران ندارند؛ امت اسلام با این شعارها و مفاهیم چندپاره می شود همان شعارها و مفاهیمی که دشمنان برای اصالت بخشی و تقویت آنها در ذهن و جان مسلمانان تلاش می کنند.

رهبر حزب الله عراق تاکید کرد: ما در درگیری امروزمان در این منطقه نیازمند آنیم که با عینک حسینی، چشم کربلایی و با فهم عاشورایی به مسائل نگاه کنیم؛ داعش، اسرائیل، آل سعود، آمریکا، قطر، ترکیه، جبهه النصره و حزب بعث، نمونه مجسم و واضح اردوگاه یزید در زمان ما هستند.

وی افزود: در زمان یزید فرزند رسول خدا کشته شد، سر  او و سرهای بنی هاشم و اصحابش از پیکرشان جدا شد، زنان و فرزندانشان به اسارت گرفته شدند، و در مدینه (در واقعه حرّه) به هزار دختر تجاوز شد، و کعبه و مساجد مورد تعدی قرار گرفت و تخریب شد؛ آیا آنچه امروز بر ما می گذرد، مثل همان مسائلی نیست که در آن زمان اتفاق افتاد؟ آیا امروز مساجد و حسینیه ها تخریب نمی شود؟ آیا به عرض و آبروی مسلمانان در عراق و سوریه و جاهای دیگر تجاوز نمی شود؟ آیا مردم کشته نشده و سرها از بدنها جدا نمی شود؟ ما وقتی به گذشته نگاه می کنیم، مردم آن زمان را ملامت می کنیم که چرا سکوت کردید؟ چرا ترسیدید؟ بلکه اهل بیت علیهم السلام، آنها را لعنت کردند و فرمودند:  “لعنت خدا بر آنها که ماجرای کربلا را شنیدند و رضایت دادند”.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha