جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تظاهرات بحرینی‌ها پس از ممانعت آل خلیفه از برگزاری نماز جمعه

حوزه/ تحصن منطقه "الدراز" بعد از دو روز تحمل محاصره نظامی رژیم آل خلیفه وارد صدمین روز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تحصن منطقه "الدراز" بعد از دو روز تحمل محاصره نظامی رژیم آل خلیفه وارد صدمین روز شد؛ این در حالی است که فردا دوشنبه بار دیگر محاکمه آیت الله عیسی قاسم به اتهام دریافت فریضه خمس برگزار می شود. علمای بحرین این محاکمه را غیر قانونی دانستند و باوجود اینکه دادستان بحرین اعلام کرده است آیت الله قاسم به خاطر بیماری نمی تواند در دادگاه حاضر شود اما رهبر شیعیان بحرین این ادعا را کاملاً رد کرده است.

بر پایه این گزارش هم زمان با محاکمه آیت الله قاسم، روز دوشنبه تظاهراتی با شعار "أرواحنا لک الفداء" در حمایت از این روحانی مجاهد برگزار می شود.

هم چنین روز سه شنبه تظاهرات دیگری در حمایت از تجمع صد روزه منطقه "الدراز" برگزار خواهد شد.

جمعیت وحدت و دموکراسی کنفرانسی را به همین مناسبت در روز سه شنبه ترتیب می دهد و "سامی سیادی" وکیل و "شرف الموسوی" حقوقدان بحرینی در این کنفرانس سخنرانی می کنند.

جمعیت های مردمی نیز به موازات تظاهرات روزانه مناطق و شهرک ها به حضور خود در مقابل منزل آیت الله قاسم ادامه می دهند.

 تظاهرات "بصمة الفداء" روز گذشته در منطقه "سترة" انجام گرفت و مردم با در دست داشتن عکس های آیت الله قاسم و سر دادن شعارهایی مبنی بر سقوط رژیم آل خلیفه خواستار پایان دادن به خوی وحشی گری آل خلیفه شدند.

هم چنین تظاهرات مشابهی نیز در تعدادی از شهرک ها برگزار شد و بر پایداری بر موضع آیت الله قاسم و آمادگی برای ایثار و مقاومت در برابر مقامات آل خلیفه تاکید شد.

همزمان بانزدیکی موسم محرم، احزاب و نیروهای انقلابی بر توجه و تلاش برای زنده کردن یاد کربلا و تمسک به ارزش های انقلابی امام حسین (علیه السلام) در پایداری بر طریق حق و مقاومت در برابر ظلم تاکید کردند.

این احزاب در مراسمی شعار " هیهات من الذلّة" را برای محرم امسال برگزیدند.

در همین راستا جریان "الوفاء الاسلامی" یکی از قدرت های انقلابی بحرین، به مشارکت در یک تظاهرات تاکتیکی با شعار " صرخة الحسین" و در جهت آمادگی برای ماه محرم در شنبه آینده فراخواند.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha