پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام خاوری - استهبان

حوزه/ استاد حوزه علمیه استهبان با تاکید بر وحدت بین مسلمین گفت: وحدت ضروری ترین نیاز امروز جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، سلسله نشست های تفسیر قرآن با حضور جمعی از اساتید و طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا(س) و طلاب برادر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان استهبان با حضور حجت الاسلام خاوری امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه و استاد حوزه علمیه شهرستان استهبان در ابتدای این نشست به بیان تفسیر سوره مبارکه حجرات پرداخت و سپس با اشاره به اهمیت خواندن سوره حجرات اظهار داشت: در این سوره مبارکه مباحثی از جمله چگونگی برخورد با پیامبراکرم (ص)، سبک زندگی اسلامی، مبارزه با اختلافات بین مسلمانان واهمیت طهارت مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه استهبان در ادامه با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه و حجرات افزود: خداوند در این آیات عموم افراد را مورد خطاب قرار داده و برای پیمودن راه سعادت و هلاک نشدن انسان ها حد ومرز خاصی را مشخص می کند این حد وسط و نقطه اعتدال ، پیروی کردن از پیامبر اکرم(ص) در تمام زمینه های زندگی و سبقت نگرفتن از ایشان است.

وی در پایان تصریح کرد: از جمله اموری که نشان دهنده سبقت گرفتن از راه پیامبر اکرم(ص) است می توان به بدعت و نوآوری، سلیقه های شخصی وانجام کارها و اعمالی که در دین ریشه و اساسی ندارد، مثل ریاضت هایی که برخی انجام می دهند و برای دیگران هم تجویز می کنند، اشاره کرد.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha