پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان

حوزه/ آکسفام اعلام کرد یمن در حال تلف شدن از گرسنگی است و انگلستان باید فروش سلاح‌هایش را به عربستان سعودی که جنگ خانمان‌سوزی را در یمن به راه انداخته متوقف سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از thenational، موسسه بین‌المللی امدادرسانی آکسفام اعلام کرد کشور یمن در حال تلف شدن از گرسنگی است و انگلستان باید فروش گسترده سلاح‌هایش را به عربستان سعودی که جنگ خانمان‌سوزی را در یمن به راه انداخته متوقف سازد.
شب گذشته آکسفام دولت انگلستان را به پایان فروش پرسود اسلحه به عربستان سعودی – که تنها در 6 ماه نخست 2.8 میلیارد یورو بوده است-  دعوت کرد و از رژیم سعودی خواست محدودیت‌های حمل و نقل محموله های پزشکی، مواد غذایی و سوخت به یمن را بردارد.
مارک گولدرینگ رئیس اجرایی آکسفام گفت: یمن آهسته آهسته از گرسنگی تلف می‌شود. بمباران‌ها ابتدا واردات به این کشور را تخریب کردند که بیش از هر چیزی ورود مواد غذایی مورد نیاز را متوقف ساخت. سپس بنادر، انبارها، جاده‌ها و پل‌ها را بمباران کردند. حملات هوایی به چنین مراکزی به صورت اتفاقی صورت نگرفته و بمباران‌های عربستان کاملا با برنامه ریزی انجام شده است.
وی افزود: اقتصاد این کشور، نهادهای آن و توانایی دولت برای تغذیه و مراقبت از مردم، در آستانه فروپاشی قرار دارد. هنوز فرصت برای عقب نشینی وجود دارد، پیش از آنکه گرسنگی مزمن به گرسنگی همه جانبه بدل شود، جنگ باید متوقف شود و بندرگاه‌ها باید بازگشایی شوند.
در حال حاضر کشور یمن کمتر از نیمی از غذای لازم برای تغذیه جمعیت 26.7 میلیونی اش را دارد و پس از گذشت 20 ماه جنگ تحمیلی از سوی عربستان سعودی، به کشوری گرسنه و قحطی زده تبدیل شده است.
بیش از 30% نیروی کار در این کشور را کارمندان دولتی تشکیل می‌دهند که در ماه‌های اخیر حقوق دریافت نکرده یا حقوق‌های نامنظمی داشته‌اند. 1.5 میلیون نفر از مردم این کشور که به کمک‌های رفاهی وابسته هستند نیز از آغاز جنگ تاکنون هیچ پولی دریافت نکرده‌اند.
حملات هوایی بی‌وقفه رژیم عربستان سعودی با استفاده از تسلیحات انگلیسی به یمن سبب کشته و مجروح شدن بیش از 11 هزار غیرنظامی و بی‌خانمان شدن بیش از 3 میلیون نفر شده است. کمک‌های سازمان ملل نیز در حال حاضر کمتر از 60% میزان مورد نیاز بوده و 540 میلیون یورو کمبود دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha