پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هافینگتن پست

حوزه/ معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در یادداشتی در روزنامه هافینگتن پست آمریکا، اوباما را به هم پیمانی با شیطان و حمایت از عربستان در تجاوز به یمن متهم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "دوگ باندو" معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در یادداشتی در روزنامه هافینگتن پست آمریکا، اوباما را به هم پیمانی با شیطان و حمایت از عربستان در تجاوز به یمن متهم کرد.

وی افزود: حتی اگر عربستان موفق شود دولت دست نشانده خود را در یمن روی کار بیاورد، باز هم چنین دولتی در میان مردم یمن جایگاهی نخواهد داشت.

باندو: محمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان را مسئول خرابی ها و جنایت های یمن دانست و از ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا خواست به دخالت آمریکا در تجاوز ریاض به یمن پایان دهد و در این زمینه از 19 ماه حمایت آمریکا از عربستان در تجاوز به یمن انتقاد کرد.

وی از دوستی آمریکا با عربستان به عنوان یک کشور دیکتاتوری و مروج تعالیم دینی افراطی و خشک انتقاد کرد و گفت: عربستان با پول، شهروندان خود را به عملیات تروریستی تشویق می کند.

معاون ریگان گفت: آمریکا نیاز به هم پیمانان و دوستان بهتری دارد و برای وارد شدن به جنگ ها نیز باید به دنبال دلایل بهتری باشد.

وی در ادامه گفت: پس از اینکه یمن یک موشک به فرودگان جده شلیک کرد جان کری گفته بود که عربستان حق دارد در برابر موشک های یمن از خود دفاع کند، اما این سخنان مسخره است چراکه گویی جان کری حمله آمریکا به عراق و نقض قوانین بین المللی توسط آمریکا در آن زمان را فراموش کرده است.

باندو گفت: آمریکا هیچ دلیلی برای حمایت از عربستان در تجاوز به یمن ندارد، زیرا حوثی ها تهدیدی برای آمریکا نیستند و دخالت آمریکا در این جنگ ها می تواند نتایج فاجعه باری برای ما داشته باشد و این در حالی است که گروه تروریستی القاعده مستقر در یمن نیز به واسطه حمایت های آمریکا قدرت یافته و این در حالی است که حوثی ها در یمن با تروریست ها مبارزه می کنند و دشمنان تروریسم هستند.

وی در ادامه یادداشت خود به دخالت های عربستان در امور منطقه به ویژه دخالت نظامی در بحرین و سرکوب انقلاب اکثریت شیعه این کشور اشاره کرد و گفت: این مردم خواستار تحول دموکراتیک هستند. آمریکا علاوه بر این از گروه های افراطی سوریه نیز حمایت می کند.

باندو گفت بر اساس این اقدامات می توان نتیجه گرفت که اوباما با هم پیمانی با عربستان در تجاوز به یمن در واقع با شیطان هم پیمان شده در حالی که آمریکا دلیلی برای هم پیمانی با چنین شریک خونخواری ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha