پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یادواره

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه لشکر ۸ نجف اشرف گفت: شهدای طلبه و روحانی در دو جبهه تبلیغ و جهاد از دین دفاع کرده و مفسر عملی آیات جهاد و شهادت شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن طالب پور، شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای طلبه و روحانی که در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرضا برگزار شد با اشاره به آیه 40 سوره حج و آیات جهاد و شهادت افزود: خدای متعال در این آیات اشاره به مقام والای شهید دارد و اگر این شهدا نبودند مسیر دین قطع می شد.

وی در ادامه با اشاره به خانواده های شهدا و با بیان حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام اضافه کرد: جهاد در راه خدا دری از در های بهشت است که فقط برای اولیای خاص خدا باز شده است و این توفیق الهی شامل همه افراد نمی شود.

حجت الاسلام طالب پور در ادامه، تکلیف گرایی و خدا باوری را دو شاخصه اصلی شهدا بیان کرد و افزود: همه شهدا خداباوری را در عمل نشان دادند و در زمان مناسب و با بصیرت کافی به تکلیف خود عمل کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف در بخش دیگری از سخنان خودبه چهار شاخصه اصلی شهدا طلبه و روحانی اشاره و خاطرنشان کرد: شاخصه اول، تفسیر عملی آیات جهاد و شهادت است.
وی این شاخصه را از مهمترین شاخصه های شهدای طلاب و روحانی دانسته و افزود: این شهدا فقط این آیات را تلاوت نکردند بلکه مصداق عملی این آیات بودند و شما امروز می بینید که بیشترین شهید در میان اقشار مختلف مختص به قشر طلاب و روحانی است.

حجت الاسلام طالب پور تصریح کرد: شاخصه دوم، دفاع از دین در دو جبهه تبلیغ و جهاد بود؛ شهدای طلبه و روحانی با الگو گیری از امام حسین علیه السلام در دو جبهه جهاد و تبلیغ از دین دفاع کرده و می کنند و حتی در راه دفاع از دین از جان و مال خود فرو گذار نکرده و نخواهند کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف، ولایتمداری را شاخصه سوم شهدای طلبه و روحانی بر شمرد و عنوان کرد:ولایت مداری مهمترین عامل بصیرت می باشد و شهدای طلبه و روحانی نیز از این امر فروگذاری نکرده و به یاری رهبر و امامشان رفتند.

وی، انقلابی بودن و دشمن شناسی، شاخصه دیگری بود که به آن اشاره کرد و گفت: شهدای طلبه و روحانی در میدان علم عمل و جهاد و شهادت انقلابی عمل کرد و به وقت وظیفه لازم خود را انجام دادند.

حجت الاسلام طالب پور امنیت و عظمت کشور را مدیون شهدا دانسته و گفت: اگر ما امروز با داعش در بیرون مرزها مقابله نکنیم، باید در اصفهان و تهران با آن ها مقابله کنیم چون هدف داعش ایران می باشد.

 حجت الاسلام دلدار، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرضا نیز در این مراسم گفت:شهدا ناظر بر احوال همه می باشند و از ما می خواهند که ولایت مدار باشیم.

از دیگر برنامه های این مراسم ، عزاداری و سوگواری شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و افتتاح پایگاه بسیج طلاب و روحانیون شهید ردانی پور مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه السلام بود.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha