پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مسلم لاله زاری

حوزه/ هنگامی که امام عسکری(ع)، حضرت مهدی(عج) را دیدند، گریستند و فرمودند: «يَا سَيِّدَ أَهْلِ بَيْتِهِ اسْقِنِي الْمَاءَ فَإِنِّي ذَاهِبٌ إِلَى رَبِّي ؛ ای سرور و آقای خانواده! آب را به من بنوشان که در حال رفتن به سوی خدایم هستم». آن آقازاده کاسه جوشانده را برداشتند و لبان مبارک خود را به دعا یا ذکری حرکت دادند و آن را به پدر بزرگوارشان نوشاندند.

حجت الاسلام مسلم لاله زاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با تسلیت به مناسبت شهادت یازدهمین پیشوای شیعیان با به صحبت های آن امام همام با حضرت مهدی(عج)اشاره کرد و گفت: امام حسن عسکری(ع) به خادمشان، عَقید، فرمودند: «يَا عَقِيدُ أَغْلِ‏ لِي‏ مَاءً بِمُصْطَكَى ؛ عقید! برای من جوشانده مصطکی تهیه کن». پس از مدتی صقیل (حضرت نرجس) مادر حضرت مهدی (ع) جوشانده را آوردند، وقتی امام حسن (ع) کاسه را گرفتند تا بنوشند، دستان مبارکشان لرزید و لب کاسه بر دندان های مبارکشان می خورد، بناچار کاسه را بر زمین نهادند و به عقید فرمودند: درون خانه برو و در آنجا کودکی در حال سجده خواهی یافت او را نزد من بیاور.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: عَقید می گوید به داخل خانه رفتم و نگاه کردم. دیدم کودکی به سجده رفته و انگشت سبابه خود را به سمت آسمان بلند کرده است. من سلام کردم و ایشان نمازشان را کوتاه نموده و تمام کردند. عرض کردم: آقایم به شما فرمود که بیرون آیید. در این حال مادرشان صقیل آمد و دست ایشان را گرفته، نزد پدر بزرگوارشان برد. وقتی آن کودک که رنگی روشن و موهایی پیچیده و دندان­ها­یشان از هم فاصله داشت در برابر امام حسن (ع) قرار گرفتند، سلام دادند. هنگامی که امام ایشان را دیدند، گریستند و فرمودند: «يَا سَيِّدَ أَهْلِ بَيْتِهِ اسْقِنِي الْمَاءَ فَإِنِّي ذَاهِبٌ إِلَى رَبِّي ؛ ای سرور و آقای خانواده! آب را به من بنوشان که در حال رفتن به سوی خدایم هستم». آن آقازاده کاسه جوشانده را برداشتند و لبان مبارک خود را به دعا یا ذکری حرکت دادند و آن را به پدر بزرگوارشان نوشاندند.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: مرا برای نماز آماده کنید. در این حال بر دامن ایشان دستمالی انداختند و آن آقازاده عضو به عضو، وضویشان دادند و بر سر و پاهای مبارکشان مسح کشیدند.امام حسن عسکری (علیه السلام) فرمودند: «أَبْشِرْ يَا بُنَیَّ فَأَنْتَ‏ صَاحِبُ‏ الزَّمَانِ‏ وَ أَنْتَ الْمَهْدِيُّ وَ أَنْتَ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى أَرْضِهِ وَ أَنْتَ وَلَدِي وَ وَصِيِّي وَ أَنَا وَلَدْتُكَ وَ أَنْتَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَلَدَكَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَنْتَ خَاتَمُ الْأَوْصِيَاءِ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِينَ وَ بَشَّرَ بِكَ رَسُولُ اللَّهِ وَ سَمَّاكَ وَ كَنَّاكَ وَ بِذَلِكَ عَهِدَ إِلَيَّ أَبِي عَنْ آبَائِكَ الطَّاهِرِينَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى أَهْلِ الْبَيْتِ رَبُّنَا إِنَّهُ حَمِيدٌ مَجِيدٌ / بشارت باد بر تو ای فرزندم که تو صاحب الزمانی و تو مهدی هستی و تو حجت خدا در روی زمینی و تو فرزند من و وصی من هستی و من تو را به دنیا آورده ام. تو محمد بن حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی­طالب هستی. تو فرزند پیامبر خدایی و تو خاتم اوصیایی و آخرین نفر از ائمه طاهرین هستی. پیامبر (صلی الله علیه و آله) آمدن تو را مژده داد و برایت نام و کنیه قرار داد. اینها همه عهدی است که پدرم از پدرانش که درود خدا بر آنان باد به من فرموده است».حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) این را فرمودند و از دنیا رفتند... .(بحارالانوار ج 52 ص 16 ح 14)

حجت الاسلام لاله زاری  خاطر نشان کرد: به مناسبت آغاز ولادت امام عصر(عج) ممکن است در خصوص زندگانی امام زمان(عج) برخی از سئوالات و شبهاتی مطرح شود چه از سوی معتقدان و چه منکران و آن شبهه این است که چگونه شخصی در کودکی می تواند به امامت برگزیده شود؟ در پاسخ به این سئوال می توان گفت که مسأله خلافت و امامت در اسلام، تنها بر اساس لیاقت و شایستگی افراد بوده و سن و سال هیچ تأثیری نداشته است. پیامبر اکرم(ص) در سال سوم هجرت بعد از دعوت خویشان خود به اسلام، علی(ع) را که نوجوانی پیش نبود به وصایت منصوب کرد و به پیروان خود دستور داد که از او اطاعت کنند. همچنین در واقعه مباهله با نصارای نجران، آن حضرت امام حسن و امام حسین علیه‏السلام را در حالی که کودک بودند به همراه خویش برد. چرا که که این دو امام بزرگوار شایستگی این جایگاه را داشتند و این مطلب چیزی است که شیعه و سنی و چه بسا برخی از منکران به آن معتقدند. این وقایع و شواهد تاریخی، دلایلی است که امامت حضرت ولی عصر(عج) را در سن کودکی تأیید می‏ کند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha