شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) برنامه های این نهاد حوزوی بین المللی را در هفته پژوهش تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته معاونت پژوهش، در عرصه صف و ستاد از سه ماه قبل جلسات هماهنگی در جهت برگزاری برنامه های هماهنگ در هفته پژوهش در جامعه المصطفی(ص) العالمیه انجام شد.

وی افزود: روز سه شنبه 23 آذرماه مراسم نکوداشت اساتید و مدیران پژوهشی با حضور اعضای هیئت علمی و اساتید و... و مراکز صفی برگزار می شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی اظهارکرد: در این هفته نشستی نیز با شورای نشریات در پژوهشگاه بین المللی المصطفی برگزار خوهد شد، در این هم اندیشی که با حضور مدیر مسئولان و سردبیران نشریات این نهاد علمی برگزار می شود، نقطه نظرات آنها اخذ خواهد شد.

وی با بیان این که روز پنجشنبه هفته جاری مراسم نکوداشت پژوهشگران و انجمن های علمی در محفلی با شکوه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این مراسم از تشکل های علمی جامعه المصطفی تجلیل خواهد شد.

معاون پژوهش المصطفی با بیان این که سنخ دیگری از فعالیت های این معاونت در هفته پژوهش، در قالب رونمایی از برخی سامانه های پژوهشی است، تصریح کرد: رونمایی از تازه های نشر وسامانه های پژوهشی محققان المصطفی و بازدیدهایی که مسئولان ستادی پژوهش از مراکز صفی انجام می دهند از جمله نمایشگاه های این مراکز است که با حضور مدیران و معاونان پژوهشی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به بازدید شورای علمی پژوهش المصطفی از در نمایشگاه هفته پژوهش موسسه بنت الهدی اشاره نمود و اظهار داشت: در همین راستا جلسه ای با مسئولان و فعالان پژوهشی موسسه بنت الهدی برگزار خواهد شد.

وی اعزام هیئت های پژوهشی به صفوف خارج از قم را از دیگر برنامه های این معاونت دانست و گفت: هر کدام از این صفوف برنامه های پژوهشی اتخصاصی خود را برگزار می کنند؛ به گونه ای که پژوهشگاه بین المللی المصطفی در هفته پژوهش همه روزه ویژه برنامه هایی از جمله نشست های علمی متنوعی را دردستور کار خود قرار داده است.

این استاد حوزه به تنظیم نظام نامه پژوهشی جامعه المصطفی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از مراحل تنظیم نظام نامه پژوهشی المصطفی به پایان رسیده و نقطه نظرات متخصصان این عرصه احصا شده است.

وی فعال سازی قطب های زبانی 15 گانه در جامعه المصطفی را مورد توجه قرارداد و گفت: تاکنون ۶ قطب زبانی در جامعه المصطفی راه اندازی شده است؛ امیدواریم بتوانیم تمام قطب های زبانی را طی دو سال آینده فعال نماییم.

معاون پژوهش المصطفی با بیان این که ظرفیت های پژوهشی فراوانی در عرصه پژوهش ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه مشارکت های علمی جامعه امصطفی با مراکز بین المللی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، با فعال کردن نهادهای پژوهشی صفوف، گام های خوبی به منظور همکاری و مشارکت های علمی انجام شده و از دیگر سو تقاضاهای خوبی از مجموعه های بین المللی نیز در این زمینه ابزار شده که از آن جمله می توان به برگزاری نشست ها و همایش های مشترک و فرصت های مطالعاتی متقابل اشاره نمود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با اشاره به این مطلب که توسعه همکاری ها با مراکز بین الملی زمینه ارتباط علمی در عرصه های بین المللی را تقویت می کند، گفت: شبکه سازی مراکز پژوهشی جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور از اهداف معاونت پژوهش جامعه المصطفی بود که در این زمینه برآنیم تا صفوف پژوهشی المصطفی ارتباط تعریف شده تر و سازمانی تری با هم داشته باشند؛ به نوعی ضمن بهره برداری از ظرفیت های یکدیگر و افزایش هم افزایی های فی مابین، از موازی کاری ها جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی  ارتقای کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی جامعه المصطفی را از مهمترین رویکردهای سال آتی این معاونت عنوان کرد و یادآور شد: ضمن توجه به گسترش کمی فعالیت های پژوهشی، باید از نظر کیفی نیز فعالیت های پژوهشی پژوهشگران را مورد تاکید قرار دهیم؛ لذا نیازمند برگزاری کارگاه های متنوع و دوره های دانش افزایی متعددی هستیم.

وی گفت: طرح ده کتاب برازنده از اقدامات آتی معاونت پژوهش جامعه المصطفی است که امیدواریم بتوانیم ضمن گسترش مباحث تدوینی و تالیفی در المصطفی، سالانه 10 کتاب برتر را در تراز بین المللی مطرح کنیم و زمینه ارتقای فعالیت های پژوهشی جامعه المصطفی را فراهم تر نماییم.

معاون پژوهش جامعه المصطفی توسعه زیرساخت های پژوهشی چون کتابخانه ها  را مورد توجه قرارداد و گفت: امیدواریم بتوانیم با تقویت زیرساخت های پژوهشی، ارتقای کیفی را را رقم بزنیم.

وی ارائه نشریات علمی پژوهشی مطرح در عرصه بین المللی را از اهداف المصطفی دانست و بیان کرد: نشریات جامعه المصطفی از برنامه های مهم پژوهشی است که در این زمینه امیدواریم بتوانیم نشریات علمی- پژوهشی مطرحی را در حوزه های دانشی گوناگون داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha