جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هم اندیشی «امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی»

حوزه/ هم اندیشی علمای شیعه و سنی با موضوع «امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی»، با حضور علمای شیعه و سنی از ایران و دیگر کشورها، در مشد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، عصر امروز در هم اندیشی علمای شیعه و سنی با موضوع «امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی»، در مشهد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد(ص)، امام صادق(ع) و هفته وحدت، با اشاره به این مطلب که امام رضا(علیه‌السلام) پیشوا و مقتدایی بزرگ و مورد پذیرش برای تمامی مذاهب اسلامی هستند، افزود: ایجاد وحدت در راستای مبارزه با جریان منحرف و جنایتکار تکفیری که امروز یکی از بزرگترین بلایای جهان اسلام در عصر حاضر است، از دیگر اهداف برگزاری این همایش به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: محور این برنامه که با موضوع امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف اسلامی انتخاب شده است، پیشینه تاریخی فراوانی دارد و روایات فراوانی در کتب اهل سنت به فضایل و مناقب امام هشتم(ع) اختصاص یافته است.

دبیر علمی هم اندیشی «امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی به برگزاری محافل و مناظرات امام رضا(ع) با سایر مذاهب و ادیان اشاره و عنوان کرد: افراد زیادی در زمان حیات امام رضا(ع) از وجود ایشان بهره مند می شدند و در جلسات و گفتمان های دینی ایشان شرکت می کردند.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه تصریح کرد: احادیث و سیره عملی حضرت رضا(ع) الگویی برای جامعه ماست و آستان قدس رضوی این توفیق را به دست آورد تا این همایش را با محوریت مذکور برگزار کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: در این هم اندیشی علاوه بر علما و اندیشمندان کشور، برخی از علمای برجسته از کشورهای مصر، لبنان، فلسطین، افغانستان، عراق و ... حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی توسط علمای اهل سنت و شیعه داخلی و خارجی، تکریم از چهار عالم شهید بزرگوار عرصه وحدت، برپایی نمایشگاهی از آثار علمی شیعه و سنی و اشعاری که به عشق علی بن موسی الرضا(ع) سروده شده، از دیگر برنامه های این هم اندیشی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha