جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعتراض شیعیان هند به صحنه اهانت آمیز به عاشورا در فیلم شاهرخ خان

حوزه/ شیعیان هندوستان نسبت به وجود صحنه اهانت آمیز به عاشورا در فیلم جدید «رئیس» شاهرخ‌خان، خواستار عذرخواهی کارگردان و تهیه کنند این فیلم شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از فعالان شیعه در هندوستان از فیلم جدید شاهرخ خان به نام «رئیس» که به احتمال زیاد در سال آینده به بازار عرضه می‌شود به پلیس این کشور شکایت کرده و از تهیه کننده و کارگردان این فیلم خواستند به خاطر صحنه‌های ناشایست علیه شیعیان عذرخواهی کنند.

آن‌ها با شکایت به نخست وزیر و هیات سانسور فیلم در هندوستان اعلام کردند که این فیلم شامل صحنه‌ای است که باورهای مذهبی شیعیان هند را جریحه دار خواهد کرد.

گفته می‌شود که در یکی از صحنه‌های این فیلم شاهرخ‌ خان از روی «علم» و نماد مذهبی و عزاداری در مراسم محرم می‌پَرد و رهبران شیعیان هند با اهانت آمیز خواندن این صحنه، خواستار حذف این صحنه و عذرخواهی عوامل این فیلم از جامعه شیعیان هندوستان شدند. آن‌ها همچنین تهدید کردند که در صورت عدم حذف این صحنه از فیلم راهپیمایی گسترده‌ای در سرتاسر هندوستان به راه خواهد افتاد.

کامران حیدر یکی از فعالان شیعه در دهلی نیز گفت: ما نمی‌توانیم چنین اهانت‌هایی را نسبت به سیدالشهدا تحمل کنیم. امام حسین (ع) رهبری است که نه تنها برای زنده نگه داشتن اسلام جان فشانی کرد، بلکه تمامی خانواده‌اش را در این راه فدا نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha