جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ملا بیضاوی

حوزه / امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: بی شک اتحاد و یکدلی مسلمانان سبب انزوا و شکست دشمن می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی ، در همایش دوسالانه وحدت که با حضور علمای شیعه و سنی در محل دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: مهمترین مسئله‌ای که در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده، مسئله وحدت است. 

 امام جمعه اهل سنت ارومیه به وجود داعش و طالبان در منطقه اشاره کرد و افزود: بی شک وجود جریانات تکفیری و تروریستی در منطقه ناشی از ضعف و نبود وحدت در میان مسلمانان است.  

وی تصریح کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه انفال خطاب به مسلمانان فرموده است که با یکدیگر نزاع و جنگ نکرده و با هم اتحاد و یکدلی داشته باشید. 

ماموستا بیضاوی افزود: از سوی دیگر خداوند متعال در قرآن کریم فرمود:« پیش از این، شما با یکدیگر دشمن بودید اما خداوند متعال با نزول قرآن شما را نجات داد که این خود نعمت بسیار بزرگی است».  

امام جمعه اهل سنت ارومیه بیان داشت: زمانی که در دوران جاهلیت نخستین سوره قرآن بر پیامبر(ص) نازل شد تحول عظیمی در دنیا به وجود آورد. 

وی با تاکید بر اینکه با اتحاد و یکدلی مسلمانان، دشمن و استکبار شکست می‌خورد، اذعان داشت: جهاد در برابر کفر نیز شکست‌ناپذیر است چون یا به شهادت انجامیده و یا سبب غلیه و پیروزی بر دشمن می‌شود. 

ماموستا بیضاوی خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر انسان از قرآن دور بماند شکست خورده و اگر به سنت رسول اکرم(ص) نزدیک شود پیروز می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha