جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس شورای اسلامی شهر قم

حوزه/ رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: پیام حضور حماسی مردم در زیارت اربعین برای تکفیری‌ها و دشمنان شیعیان این است که این مکتب و مذهب همیشه اتحاد دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ولی‌الله بیاتی در حاشیه بازدید از موکب آستان حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: باید برای تمام مسیر نجف به کربلا برنامه‌ریزی شود و مواکب ایرانی به ویژه موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها حضور فعال تری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: پیام این حضور حماسی مردم برای تکفیری‌ها و دشمنان شیعیان این است که این مکتب و مذهب همیشه اتحاد دارد.
بیاتی در ادامه با بیان اینکه کشور عراق توان پذیرایی از زائرین به این گستردگی را ندارد، بیان کرد: متأسفانه وضعیت مسیر از نظر بهداشتی و نظافت ضعیف است و جمهوری اسلامی ایران باید برای این شرایط برنامه داشته باشد و در کنار خدمات رفاهی، خدمات فرهنگی نیز ارائه شود.
وی یادآور شد: لازم است دولت جمهوری اسلامی به این موضوع ورود پیدا کند، زیرا هر چه این مراسم باشکوه‌تر باشد در بین جهانیان سرافرازتر هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فعالیت‌های موکب‌آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: زحمات زیادی در این موکب‌ کشیده شده و از نظم و بهداشت خوبی برخوردار است وفعالیت چشمگیری نسبت به توزیع مواد غذایی سالم و گرم وجود دارد.
وی با بیان اینکه موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هم در پذیرایی و هم اسکان برنامه خوبی دارد، اظهار کرد: باید این برنامه هر سال گسترش داده شود و این موکب باید الگویی برای دیگر مواکب استان قم باشد.
بیاتی با اشاره به حضور فعال شهرداری قم در موکب حضرت فاطمه معصومه گفت: بیش از 85 نفر از کارگران شهرداری قم نظافت و جمع‌آوری زباله‌های موکب و محدوده 100 عمود را در مسیر نجف به کربلا بر عهده دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم از آمادگی شهرداری و شورای شهر قم برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر در همایش عظیم اربعین حسینی در سال‌های آینده خبر داد و گفت: اگر برای این کار احساس کنیم مصوبه‌ای هم نیاز است، حتماً این کار را در شورای شهر قم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha