جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تحریم ایران

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه گفت: در شرایط تحریم باید تا حد امکان به توان داخلی کشور تکیه کرده و استقلال خویش را حفظ کرد.

راضیه پورحیدر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به تمدید تحریم‌های ده ساله بر علیه ایران در مجلس سنای آمریکا اظهار داشت: در این باره براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان سیاسی کشورمان، این اقدام ایالات متحده نقض صریح برجام بوده است.

 وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان پارلمان آمریکا جمهوری خواه بوده و«دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید این کشور نیز جمهوری خواه است، مجلس سنای ایالات متحده خواست با این کار، اقدامات«باراک اوباما» را خنثی کند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به نقض برجام، وظیفه کشورمان این است که شأن جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنند، تصریح کرد: علاوه بر آن کشورمان باید تلاش کند که آمریکا را در انزوا قرار دهد.

پورحیدر با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا عقلانی نبوده است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که آمریکا گرگی در لباس میش است، بنابراین با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه فراوانی در بدعهدی ایالات متحده آمریکا داشته و انسان عاقل نیز از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود لذا مذاکره با چنین دولت هایی به صلاح مملکت نیست.

مدیر مدرسه الزهرا ارومیه با تاکید بر اینکه پس از نقض برجام توسط آمریکا، جمهوری اسلامی ایران باید اعتراض جدی به این اقدام ایالات متحده بکند افزود: بی شک هر زمانی که جمهوری اسلامی ایران با تندی و خشونت با دشمن برخورد کرده آنان کوتاه آمده و از سوی دیگر کشورمان همواره در مواقع سختی ها و مشکلات پرورش یافته اند.

پورحیدر اذعان داشت: در شرایط تحریم باید تا حد امکان به توان داخلی کشور تکیه کرده و استقلال خویش را حفظ کرد.

 وی با اشاره به سکوت کشورهای اروپایی1+5 در مسئله برجام افزود: بی تردید آنان با احتیاط حرکت کرده و همواره منافع خویش را در نظر می گیرند و در پی این مسئله هستند که منافع کشورشان به خطر نیندازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha