چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این‌که به همت خواهران طلبه، پدیده‌ عظیم حوزه‌های علمیه خواهران رقم خورده است اظهار داشت: حضور موثر خواهران طلبه در جشنواره‌ها و المپیاد‌های علمی و در عرصه‌های فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی موجب تقویت و پیشرفت‌ حوزه‌های علمیه خواهران شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در دیدار با طلاب  مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس، ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبراکرم(ص) به بیان روایاتی در مورد سیره و منش پیامبر(ص) پرداخت.
وی در ادامه به رفتار خوش پیامبر با کودکان اشاره کرد و اظهار داشت:  در رفتار پیامبر(ص) آداب و سنت هایی وجود دارد که عمل به آن‌ها، زمینه‌های مساعد تربیت را، در کودکان به وجود می آورد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) به فرزندان خود، کودکان اصحاب و مسلمانان و حتی غیر مسلمانان محبت داشتند و دیگران را نیز بدان سفارش می‌ کردند. این رفتار سرشار از محبت پیامبر(ص) با کودکان به گونه‌ای بود که گاهی محبت و مهر ورزی ایشان به کودکان موجب میل و رغبت غیر مسلمانان به اسلام می شد و آنان با مشاهده رفتار محبت آمیز رسول خدا(ص) با کودکان، به آیین پرجاذبه اسلام گرایش پیدا می‌کردند.
وی در ادامه با اشاره به آیه «وَ إِنَّکَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظيم» گفت: در میان صفات و ویژگى‏هاى پیامبر، قرآن بر اخلاق آن حضرت تکیه کرده و آن را «خلق عظیم» خوانده است که كلمه خُلق به معناى ملكه نفسانى است،
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان کرد:‌ پیامبر(ص) با مردم زندگی می‌کردند،‌ با مردم مهربان بودند و از جنس آن‌ها بودند، لذا مردم با دیدن پیامبر(ص) به خوبی و انجام عمل صالح ترغیب می‌شدند.
وی ادامه داد: طلاب خواهر نیز باید با الگو قرار دادن پیامبر(ص)، همسران و مادران شایسته‌ای باشند و با رفتار خود موجب اصلاح و هدایت دیگران شوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم با بیان این‌که نباید اجازه دهیم که سلفی‌ها و وهابیت با عقائد باطل خود، ساحت مقدس اسلام را لکه‌دار کنند ادامه داد: این وظیفه طلاب است که با گسترش و ترویج معارف ناب اسلامی در مقابل سلفی‌گری و وهابیت و اسلام‌های دروغین ایستادگی کنند و با معرفی اسلام حقیقی چهره واقعی وهابیت را به جهانیان نشان دهند.
وی با بیان این‌که خدواند حجت را بر تمام کرده است اظهار داشت: ابزار رسانه، برای تهاجم فرهنگی و سلطه طراحی شده است. ما باید تهدید‌های فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم و از این فرصت به منظور گسترش معارف ناب اسلامی استفاده نمائیم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که به همت خواهران طلبه، پدیده‌ عظیم حوزه‌های علمیه خواهران رقم خورده است اظهار داشت: حضور موثر خواهران طلبه در جشنواره‌ها و المپیاد‌های علمی و در عرصه‌های فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی موجب تقویت و پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران شده است.
وی تشکیل ۵۰۶ هسته پژوهشی، تشکیل ۲۲۰ هسته‌ پژوهشی استادان، تشکیل ۲۸شورای علمی و پژوهشی، برگزاری بیش از ۶۰۰کرسی آزاد‌اندیشی و ... را از دستاورد‌های حوزه های علمیه خواهران در عرصه پژوهش برشمرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی  در ادامه با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه خواهران با تلاش طلاب، استادان و کارکنان به شجره طیبه تبدیل شده است خاطرنشان کرد: وجود قریب به ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل بیش از ۸۰ هزار خواهر طلبه شاغل به تحصیل در قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران نشان دهنده پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران است.
وی با تاکید بر این‌که باید از ابزار‌ها حداکثر استفاده را  در ترویج اسلام بکنیم تصریح نمود: به همت بلند همه کسانی که هدایت و سرپرستی حوزه‌های علمیه خواهران را به عهده داشتند، این نهال بالنده به یک شجره طوبی تبدیل شده است که در هر لحظه، ثمره‌ای جدید دارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در کاهش آسیب‌های اجتماعی که از دغدغه‌های مسئولان و بزرگان  می‌باشد نیز پیشتاز هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha