دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست اساتید مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مسئولان حوزه خواهران /حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ حوزه علمیه خواهران، بخشی از حوزه و متعلق به حوزه بزرگ شیعه بوده و طبیعی است که این حوزه تحت اشراف رهبری معظم، مراجع عظام تقلید و اساتید بزرگوار اداره گردد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی امروز در نشست هم اندیشی اساتید مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مسئولان حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران، بخشی از حوزه و متعلق به حوزه بزرگ شیعه بوده و طبیعی است که این حوزه تحت اشراف رهبری معظم، مراجع عظام تقلید و اساتید بزرگوار اداره گردد.

وی ابراز داشت: امروز قریب به 80 هزار طلبه خواهر شاغل به تحصیل اعم از حوزه علمیه خواهران، حوزه علمیه خراسان و جامعه الزهرا(س) در قریب به 500 مدرسه علمیه سطح کشور حضور دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان این مطلب که 451 مدرسه علمیه، مستقیم زیر نظر ما فعالیت دارند، خاطرنشان ساخت: 394 مدرسه علمیه در مقطع سطح دو، 54 مدرسه علمیه در مقطع سطح سه و چندین مدرسه علمیه نیز در مقطع سطح چهار مشغول به فعالیت می باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نظام اداری حوزه علمیه خواهران بر اساس هیأت امنایی بوده و مدارس علمیه ما نیز بر این راستا فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان داشت: در حال حاضر، 68 مدرسه علمیه در مناطق مذهبی مشترک وجود داشته که فعالیت مناسبی نیز دارند.

وی اظهار داشت: طراحی مدارس علمیه ما بر این اساس است که هر مدرسه علمیه به عنوان قطب علمی آن منطقه بوده و به فعالیت های تبلیغی، فرهنگی، آموزشی و ... می پردازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران ابراز داشت: به دنبال آن هستیم که در کنار هر مدرسه علمیه، یک کانون قرآن داشته باشیم؛ چراکه دستاوردهای بسیار مناسبی برای آن منطقه خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در موضوع آسیب های اجتماعی، خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه خواهران از سال های گذشته در موضوع آسیب های اجتماعی فعال شده و در اجرای صدها پروژه ملی و محلی در موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: آمار اعزام های طلاب خواهر به مدارس آموزش و پرورش از بیش از سه هزار اعزام در سال 1384، آغاز و امروز به بیش از 69 هزار اعزام رسیده است.

وی بیان داشت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 40 هزار اعزام در مراسمات اجتماعی داشته ایم که ظرفیت بسیار بالایی است.

207 انجمن دانش آموختگانبا ۲۱ هزار عضو

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: امروز 207 انجمن دانش آموختگان با بیش از 21 هزار عضو وجود دارد که از جمله فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه خواهران می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: وجود پایگاه های بسیج در تمام مدارس علمیه از دیگر فعالیت ها می باشد؛ به نحوی که امروز 66 هزار بسیجی خواهر داشته که به گفته مسئولان امر از تعداد بسیجیان برادر طلبه بیشتر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان ساخت: تا سال گذشته 12 هزار مبلغ سامان یافته داشتیم؛ اما امروز با راه اندازی سامانه تبلیغ، 36 هزار طلبه شاغل به تحصیل و دانش آموخته برای اعزام ثبت نام کرده و تشکیل پرونده داده اند.

وی تصریح کرد: با تلاش تبلیغی چندین خواهر در منطقه داراب، یک هزار ماهواره جمع آوری شده که یک نمونه از فعالیت های تبلیغی خواهران طلبه می باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان داشت: امروز بستر پژوهشی بزرگ در حوزه علمیه خواهران گسترده شده است؛ به نحوی که 28 شورای علمی پژوهشی در تمام استان ها مشغول به فعالیت بوده و در تمام مدارس سطح دو شورای پژوهش، کارگروه علمی و ... وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: تا به امروز بیش از 27 هزار تحقیق پایانی در سطح کشور دفاع شده که دستاورد مناسبی است.  

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی ابراز داشت: پژوهش جمعی یکی از آرزوهای بزرگان حوزه است و ما برای فعال نمودن دانش آموختگان خود، 509 هسته پژوهشی طلاب و 269 هسته پژوهشی اساتید و 261 کانون پژوهشی در مدارس علمیه راه اندازی نموده ایم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز بیش از 8 هزار خواهر طلبه وبلاگ نویس داشته و در فضای مجازی مشغول به فعالیت می باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به راه اندازی شبکه کوثرنت تصریح کرد: قریب به 85 هزار نفر از اساتید، طلاب و کارکنان در این شبکه عضو بوده و فعالیت دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز شبکه کوثرنت از طریق موبایل نیز در دسترس طلاب خواهر بوده که از زحمات همکاران ما می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهار داشت: مرکز داده امین از افتخارات حوزه های علمیه است که با همکاری همکاران حوزه علمیه خواهران راه اندازی شده و مورد تقدیر وزیر ارتباطات قرارگرفته است.

وی ابراز داشت: امروز تمام اساتید سطح دو کشور از بانوان بوده که در سطح سه نیز به دنبال رفع این نقایص می باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha