جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران سراسر کشور، با بیان این که در طول تاریخ انقلاب بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران تأسیس شده است، گفت: ۸۰هزار خواهر طلبه در این مدارس علمیه مشغول به تحصیل می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور،  امروز (چهارشنبه 13بهمن95) در اولین همایش بزرگداشت و تجلیل از خیرین مدرسه ساز حوزه های علمیه خواهران که در محل مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت عقلیه بنی هاشم حضرت زینب(س) و ایام الله دهه فجر اظهار داشت: تکریم مجاهدینی که با فضل و جان خویش، پرچم اسلام را در این کشور برافراشتند و به اسلام و انقلاب قدرت و عزت بخشدید، بر همه ما لازم است.

وی با اشاره به توسعه مدارس علمیه خواهران در کل کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز بیش از 500 مدرسه علمیه خواهران تأسیس شده و  هشتاد هزار خواهر طلبه مشغول به تحصیل می باشند؛ همچنین حدود 100 هزار نفر از حوزه علمیه خواهران، فارغ التحصیل شده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران  کشور افزود: تربیت هزاران خواهر طلبه،  کار بسیار بزرگی است که این مهم، فقط گوشه ای از برکات انقلاب و مجاهدت های شهدا است که باید قدر این نعمات را بدانیم.

وی با بیان اینکه خداوند در پیش گرفتن کارهای خیر توصیه و تأکید فرموده‌اند، یادآور شد: وقف جان و مال در راه خدا، یاد و خاطره انسان را به بلندای تاریخ زنده و جاوید نگه می دارد، زیرا کار برای خدا بوده است و کاری که برای او باشد تا الی ابد ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت های تبلیغی خواهران طلبه در سراسر کشور گفت: هم اکنون در سامانه سمتا، قریب به سی و هفت هزار مبلغ خواهر ثبت نام کرده اند و حدود هفتصد هزار جلسه قرآنی، تبلیغی توسط این خواهران در سراسر کشور برگزار شده و سعی کرده ایم در کنار مدارس علمی خواهران کانون های قرآنی را نیز دایر کنیم تا کمک بیشتری به فرهنگ قرآن و ترویج آن داشته باشیم.

وی افزود: هم اکنون خواهران مبلغه و طلبه ما در یک سوم مدارس آموزش و پرورش کشور یعنی حدود سی هزار مدرسه اقامه نماز جماعت می کنند و از این جهت کمک شایانی به جاری شدن نماز در بین دانش آموزان بوده اند؛ همچنین همزمان با فعالیت های تبلیغی، در صدها پروژه علمی-فرهنگی دیگر نیز حضور پررنگ دارند.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه حضور فعال و با برنامه حوزویان در فضای مجازی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران در عرصه تبلیغی فضای مجازی، فعال و پیشتاز هستند و هم اکنون هشت هزار و سیصد خواهر طلبه در شبکه کوثر بلاگ حضور داشته و تولید محتوا دارند؛ همچنین به دنبال این هستیم که شعار هر طلبه یک وبلاگ را تحقق بخشیده و ضمن تولید محتوا، به نیازهای جامعه و جوانان در زمینه سبک زندگی اسلامی تولید پاسخ داده و آن محتواها را به خانواده ها و جامعه ارائه دهیم.

وی در پایان با اشاره به حضور خواهران در جشنواره و المپیاد های علمی گفت: امروز این مجامع علمی، یکی از ظرفیت های بزرگ برای پاسخ گویی به شبهات و مقابله با نحله های منحرف فکری حوزه های علمیه خواهران و طلاب محقق و پژوهشگر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران  کشور با بیان اینکه پژوهش نقش اصلی را در تولید علم دارد افزود: در 9 جشنواره پژوهشی علامه حلی، طلاب خواهر حضور فعال و چشمگیری داشته و موفق به کسب رتبه های علمی شدند.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha