جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نعیم آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، گفت: از بهترین کارهای فرهنگی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی صورت گرفت، تأسیس حوزه های علمیه خواهران بود، اما متأسفانه جز بیان مشکلات، هیچ‌گونه کمک و اقدام عملی در این زمینه، از سوی مسئولین مربوطه در دولت و مجلس صورت نگرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ، در اولین همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز حوزه‌های علمیه خواهران که در محل مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و با بیان اینکه ضرورت تأسیس حوزه های علمیه از ضروریات است، اظهار داشت: هم اکنون هزاران اتاق فکر، توسط ایادی شیطان  از جمله آمریکا، در سراسر دنیا به دنبال این هستند که چگونه انقلاب اسلامی ایران به انزوا و نابودی کشیده شود.

وی افزود: با وجود این همه تهاجمات دشمنان، معلوم است که توسعه مدارس علمیه خواهران ضرورت دارد و به نظر بنده در این همایش باید راهکارهای اجرایی، برای چگونگی کمک بیشتر و اثرگذار خیرین در زمینه مدرسه سازی را بررسی کنیم.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: حوزه علمیه ای که بنده در بندرعباس برای خواهران طلبه تاسیس کرده ام، حدود 600 نفر ظرفیت داشته و دارای کتابخانه ای بزرگ با سی هزار جلد کتاب است؛ در کل از ابتدای تأسیس این مدرسه سعی کردیم، فضایی فراهم کنیم که بتوانیم در تربیت بانوان طلبه مهذب، مومن و عالم، موفق عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع تأسیس این حوزه ما هیچ پشتوانه ای جز امام زمان(عج) نداشتیم و فقط با سی هزار تومان کار خود را شروع کردیم، اما همچون امام خمینی(ره) در رسیدن به هدف خود، هیچ ترسی به دل راه ندادیم و در نتیجه موفق هم شدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به بی توجهی دولت و مجلس در تقویت حوزه های علمیه عنوان داشت: از بهترین کارهای فرهنگی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی صورت گرفت، تأسیس حوزه های علمیه خواهران بود، اما متأسفانه جز بیان مشکلات، هیچ‌گونه کمک و اقدام عملی در این زمینه، از سوی مسئولین مربوطه در دولت و مجلس صورت نگرفت.

آیت الله نعیم آبادی در پایان خطاب به خواهران طلبه در مدارس علمیه سراسر کشور، گفت: در گذشته کسی به تأثیرگذاری بانوان در جامعه باور نداشت و لذا توجهی به این افراد نمی شد؛ ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نیاز احساس می شود که بانوان در بعضی جاها  منجمله حوزه های علمیه، باید حضوری حداکثری داشته و ضمن باور به توان مندی های خود، بتوانند نیازهای فرهنگی، فکری و فقهی زنان جامعه را مدیریت نموده و پاسخگو باشند.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha