جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 مهندس بوربور

حوزه/ رئیس مجمع خیرین کشور با تمجید از فعالیت خیرین حوزه ساز، گفت: حوزه های علمیه خواهران می توانند انقلاب اسلامی را از دست توطئه های مختلف دشمنانی که یکی از اهداف شان سست کردن بنیان خانواده است، حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مهندس بوربور، رئیس مجمع خیرین کشور و رئیس هیئت مدیره خیرین حوزه های علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳بهمن۹۵) در اولین همایش تجلیل از خیرین حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و شهدای انقلاب اسلامی و تاکید بر پاسداشت نعمت بزرگ ولایت فقیه در کشور، اظهار داشت: آرامش، امنیت و پیشرفتی که هم اکنون در کشور از آن بهره مند هستیم، همگی از اقتدار و نعمت وجود با برکت حضرت آیت الله خامنه ای است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در تداوم حرکت های دینی انبیاء و صلحا بوده و تنها جایی هم که ستون این نظام را تقویت و پشتیبانی می کند و آن را استوار نگه می دارد، غیر از حوزه های علمیه نیست.

رئیس مجمع خیرین کشور با اشاره به توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گفت: تهاجمات ضد فرهنگی کشورها غربی در تضعیف نهاد خانواده خصوصاً خانواده های جوامع اسلامی، با هدف ضربه زدن به اصل دین صورت می گیرد و این موضوع در کشور ما از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: دشمنان اسلام، به خاطر ضربه سنگینی که از انقلاب اسلامی ایران خورده اند، تمام توان خود را برای به انحراف کشاندن فرهنگ و دین مردم ایران به کار بسته اند و تنها جایی که می تواند با قدرت علمی و معنوی خود از نهاد خانواده حمایت کند و کانون خانواده را متصل به اصل دین نماید و همچنین زنان و دختران ما را از آسیب های اجتماعی و توطئه های دشمنان محفوظ بماند، حوزه های علمیه خواهران است.

مهندس بوربور با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ هزار طلبه خواهر در 500 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند، گفت: جامعه ایرانی - اسلامی با حدود چهل میلیون زن، نیازمند پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی است و بهترین منبع پاسخگویی به این نیازها حوزه های علمیه خواهران می باشد.

وی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در حوزه و دانشگاه، افزود: حضور فعال دختران در دانشگاه ها و فارغ التحصیلی آنها، به جای اینکه تبدیل به یک تهدید در جامعه شود، می تواند با برنامه ریزی دقیق و درست، به فرصت مبدل شود از این رو می توانیم با هدایت افراد شاخص با هوش و متدین دانشگاهی به حوزه خواهران، آنان را به عنوان مربی دینی و فرهنگی تربیت و پرورش دهیم.

رئیس مجمع خیرین حوزه های علمیه خورهران با اشاره به سرعت تحولات علمی در دنیا یادآور شد: دشمنان اسلام برای جوانان ما برنامه دارند و اگر مراکز علمی و حوزوی کشور به موقع اقدام نکنند، در آینده نه چندان دور نخواهد توانست پاسخگوی نیازهای جوانان باشند.

وی افزود: همچنین اگر حوزه های علمیه و دیگر مراکز علمی دغدغه مند انقلاب اسلامی، برنامه ای برای سبک زندگی به افراد جامعه خصوصا زنان و دختران ارائه ندهند، خطرات مختلفی دامن گیر جامعه خواهد شد و بنابراین ضرورت دارد حوزه های هلمیه خواهران در این باره چاره اندیشی نموده و با سرعت و دقت برنامه ریزی های لازم انجام گیرد.

 بوربور در پایان خطاب به خیرین حوزه ساز، گفت: در روند تاسیس مدارس علمیه، کارایی، زیباسازی و استفاده از تکنولوژی های به روز در ساخت و ساز، مد نظر خیرین عزیز قرار گیرد، تا ان شاءالله بتوانیم به کمک همدیگر، این پروژه طیبه را به سرانجام برسانیم و در نهایت موجبات رضایت مقام معظم رهبری را فراهم کنیم.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha